سهام شرکت‌های ایرانی در بورس ترکیه

سهام شرکت‌های ایرانی در بورس ترکیه

دوشنبه, فوریه 22, 2016 - 13:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت بورس

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس از حضور هیأت ۳۰ نفره مدیران بورس استانبول در ۱۰ اسفند ماه امسال به منظور مذاکره با متولیان بورس خبر داد.

هیأت ۳۰ نفره بورس استانبول دوشنبه آینده به تهران می‌آید

سهام شرکت‌های ایرانی در بورس ترکیه

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس از حضور هیأت ۳۰ نفره مدیران بورس استانبول در ۱۰ اسفند ماه امسال به منظور مذاکره با متولیان بورس خبر داد.

به گزارش بانک و اقتصاد،روح الله حسینی مقدم در گفت‌وگو با فارس؛ از بازدید هیات 30 نفره از بورس تهران خبر داد و گفت: با توجه به امضای تفاهمنامه مشترک با بورس استانبول و فراهم شدن شرایط مناسب برای افزایش تعامل دو جانبه بورس تهران با بورس‌های بین المللی هیاتی از بورس استانبول روز 10 اسفند ماه امسال به تهران می آید.

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس با بیان اینکه تونجای دینچ ، مدیر عامل بورس ترکیه به همراه 30 نفر از مدیران نهادهای مالی، کارگزاری، سبد گردان و سرمایه گذاری این کشور از بورس تهران بازدید خواهند کرد، افزود: حجم بالایی از گردش معاملات روزانه سهام در بورس ترکیه متعلق به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی است و از این‌رو بستر مناسبی خواهد بود برای بورس تهران تا ضمن رایزنی با بورس استانبول زمینه حضور و پذیرش سهام شرکت‌های ایرانی و ترک در بورس های دو کشور فراهم شود.

این مقام مسئول هدف از این بازدید را دستیابی به فهم مشترک میان متولیان بورس‌های ایران و استانبول عنوان کرد و افزود: در این بازدید،  هلدینگ های سرمایه گذاری علاوه بر ارایه ظرفیت‌های سوآوری خود از مجموعه سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برخی صندوق های سرمایه گذاری در ایران به معرفی جنبه های سرمایه گذاری خود خواهند پرداخت.

حسینی مقدم افزود: انتظار می رود با امضای تفاهم‌نامه مشترک زمینه لازم برای انتشار اوراق بهادار بنگاه‌های اقتصادی کشور با ساختار بین المللی و یا پذیره نویسی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس استانبول فراهم شود.

این مقام مسئول از فراهم شدن زمینه‌های لازم برای انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد و افزود: در روزهای باقی‌مانده تا پایان امسال با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان بورس شرایط لازم برای انتشار اواق خزانه ایجاد خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.