بانک ملت تمام مسیرهای طراحی نرم افزارهای بانکی و USSD را طی کرده است

بانک ملت تمام مسیرهای طراحی نرم افزارهای بانکی و USSD را طی کرده است

مرتضی ترک تبریزی مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت ، درباره زیرساخت های لازم برای راه اندازی رمز دوم پویا در سیستم بانکی کشور، می گوید: راه اندازی سیستم ارائه رمز دوم پویا نیازمند پلتفرم و یا زیرساخت هایی است که بیش از راه اندازی این روند، حائز اهمیت هستند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگار جوان،او ادامه داد: این روند مشمول 2 بخش از جمله برنامه نویسی لازم جهت راه اندازی اپلیکیشن موبایلی جهت ارائه هرلحظه رمز دوم به مشتری و برنامه نویسی در حوزه USSD یا ارسال پیامک فوری برای مخاطبانی که تلفن همراه هوشمند در دست ندارند. تا حدودی سختی روند در روش دوم مشهود است چرا که باید نرم افزار به گونه ای طراحی شود که ما مطمئن از ارسال پیامک حاوی رمز دوم به مخاطب باشیم.
ترک تبریزی تاکید کرد: رمز دوم باید کمتر از بازه زمانی ۱۵ ثانیه به مخاطب ارسال شود که این امر نیز مستلزم هماهنگی اپراتور سیم کارت‌های تلفن همراه محقق می‌شود.
این مقام مسئول ابراز کرد: موضوعی که این روزها بسیاری از مشتریان بانکی را نگران کرده، نصب چندین نرم افزار بانکی بر گوشی های تلفن همراهشان است که با توجه به اشاره های اخیر معاونت فناوری بانک مرکزی مبنی بر یکپارچه سازی ارائه خدمات رمز دوم پویا از طریق سامانه "حریم" این نگرانی هم مرتفع خواهد شد.
او گفت: این روزها مبحث فیشینگ نیز بشدت افزایش پیدا کرده است که علاوه بر جوسازی برخی از افراد این موضوع به آگاهی مخاطبان در هنگام استفاده از درگاه ها نیز باز می گردد.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت بیان کرد: بانک ملت تمام مسیرهای طراحی نرم افزارهای بانکی و USSD را طی کرده و این روزها با ایجاد پویش های مختلف استانی در فرهنگ سازی و آموزش این روند نیز تلاش می کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.