تایید مصوبه حذف سود مرکب به نفع اقتصاد است

تایید مصوبه حذف سود مرکب به نفع اقتصاد است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، گفت:از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست داریم با صدور رای مثبت به نفع نظر نمایندگان مجلس مبنی بر حذف سود مرکب بانکی گام بردارد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خانه ملت، در خصوص دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها، گفت: متاسفانه عملکرد سیستم بانکی به سمتی حرکت کرده تا افرادی که برحسب نیاز مجبور به اخذ وام شده‌اند به سپرده گذاران در سیستم بانکی سود پرداخت کنند، معمولا حاصل تلاش افراد با ثروت کم به افراد سرمایه دار می‌رسد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها متاسفانه از سود مجددا سود دریافت می‌کردند و فشار زیادی بر وام گیرندگان وارد می‌شد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که بانکها به قرارداد و مبلغ اولیه که در قالب آن تسهیلات پرداخت شده برگردند و دیرکرد بر اساس مبلغ قرارداد اولیه محاسبه شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس در زمینه حذف محاسبه سود مرکب در راستای کاهش فشار بر وام گیرندگان و اجرای عدالت است، عنوان کرد: به دلیل احتمال کاهش نقدینگی بانک‌ها و عدم بازپرداخت وام توسط بدهکاران بانکی این مصوبه مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف مانده است.
وی تصریح کرد: زندگی اقتصادی بسیاری از افراد با دریافت یک وام ساده بانکی مختل شده و امکان ادامه برای آنها وجود ندارد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست داریم با صدور رای مثبت به نفع نظر نمایندگان مجلس مبنی بر حذف سود مرکب در سیستم بانکی، فشار بسیار زیادی از روی دوش وام گیرندگان که در شرایط کنونی اقتصادی کشور دچار مشکل شده‌اند، را بردارد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.