تحریک تقاضا با کارت اعتباری

پرویزیان مطرح کرد؛

تحریک تقاضا با کارت اعتباری

یک‌شنبه, اکتبر 2, 2016 - 11:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کانون بانک های خصوصی تاکید کرد که صدور کارت های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی که از ابتدای مهرماه آغاز شده به تحریک تقاضا در بازار کمک می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،کوروش پرویزیان در گفت و گو با ایبنا، درباره تاثیر صدور کارت های اعتباری بر تحریک تقاضا،گفت: قطعا صدور کارت های طلایی به مبلغ ۵۰ میلیونی، نقره ای به مبلغ ۳۰ میلیونی و برنزی به مبلغ ۱۰ میلیونی از ابتدای مهرماه به تحریک تقاضا در بازار کمک می کند.

براساس دستور العمل بانک مرکزی از ابتدای مهرماه تمامی بانک ها می توانند برای متقاضایان تا سقف ۵۰ میلیون کارت اعتباری صادر کنند.

وی توضیح داد: اگر رویه ای که در نظام مالی بین الملل برای کارت های اعتباری وجود دارد در کشور ما نیز به وجود بیاید، هیچ مشکلی برای فضای کسب و کار کشور ایجاد نمی کند.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در نظام مالی بین الملل، هر مشتری شبکه بانکی می تواند تا سقف مشخصی اعتبار از بانک دریافت کند که ارزش استفاده در بازار را دارد. 

رئیس کانون بانک های خصوصی به شیوه های استفاده شده برای صدور کارت های Master و Visa اشاره کرد و افزود: فرد بعد از استفاده از کارت اعتباری، مهلتی برای تسویه با بانک دارد که در این مدت سودی نیز پرداخت نمی کند؛ همچنین دوره زمانی پرداخت وجه از سوی بانک به فروشنده کالا نیز مشخص است.

پرویزیان اظهار داشت: در دنیا برای استفاده از کارت های اعتباری مهلت تسویه ۴۵ روزه ای تعیین می کنند که در صورت تسویه نشدن اعتبار مصرف شده، جریمه ای نیز از سوی بانک برای دارنده کارت در نظر گرفته می شود تا فرد نخواهد از اعتبار داده شده به صورت تسهیلات بلندمدت استفاده کند.

وی تصریح کرد که نکته کلیدی در اجرای کارت های اعتباری، تبدیل نشدن این کارت ها به تسهیلات است.

مدیرعامل بانک پارسیان درباره نحوه اعتبارسنجی از مشتریانی که حقوق دریافتی ثابتی ندارند، گفت: بانک ها روش های مختلفی برای اعتبارسنجی افراد به غیر از دریافتی های معمول دارند.

رئیس کانون بانک های خصوصی با اشاره به سابقه اعتباری افراد در بانک ها توضیح داد: ممکن است فردی سطح درآمدی پایینی داشته باشد اما در مجموعه یا گروهی کسب و کار داشته باشد که آن مجموعه و گروه تضمین تعهدات آن فرد را بپذیرد




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.