بیمه خودرو انتخابی است

بیمه خودرو انتخابی است

سه‌شنبه, نوامبر 8, 2016 - 08:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

فرد بعد از خرید خودور مختار است که با هر شرکت بیمه ای که مایل است قرارداد ببندد و محدودیتی در آن دیده نمی شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از پولی مالی- حمید حیدری، مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور خودرو ایران گفت: مبلغی در حدود 1200 میلیارد تومان بدهی شرکت سازه گستر بود که عمده این رقم به قطعه سازان پرداخت شده است.
حیدری ادامه داد: چون شرکت سازگستر، مرکزی است که ورودی تمام قطعات و قراردادهای ساخت داخل با تمام قطعه سازان کشور تلقی می شود. بنابراین سعی شد مقدار زیادی از این بدهی ها تامین و پرداخت شود تا قطعه سازان به پول خود برسند.
وی تصریح کرد: باتوجه به افزوده تولیدی که حاصل شده و تنوع محصولی که چیزی در حدود 6 محصول جدید است؛ شرایطی فراهم شده که مجموعه خودروسازی از بحرانی که ناشی از اعمال تحریم ها بود و مجموعه را مجبور به کاهش ساخت داخل و ورود خودروهای چینی و... کرده بود، خارج شود.
حیدری با بیان اینکه ساخت داخل یک رونق خاصی در فعالیت های تولیدی بخش خودرو ایجاد می کند؛ به اخبار مالی گفت: مقوله پرداخت، مقدار بسیاری زیادی بدهی را پایین آورده و سطح و حجم کار قطعه سازان را بیشتر کرده است؛ به این دلیل که تمام این محصولات جدید به قطعات جدید نیاز دارند.
وی در رابطه با نتیجه ورود خودروسازان خارجی گفت: در هر عرصه فعالیت تولیدی، رقابت همیشه سازنده است و عاملی است که شما را مجبور خواهد کرد سطح کیفیت محصول خود را ارتقا بخشید.
مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور خودرو ایران افزود: بنابراین از نقطه نظر بازار و بافت فکری یک ساختار تولیدی مانند خودروساز سایپا، وجود خودروهای خارجی به معنای رقابت سالم است و باعث ارتقای کیفیت می شود.
حیدری گفت: زمانی که حجم تولید بالا می رود، قطعه ساز می تواند قیمت تمام شده را پایین بیاورد و این کاهش قیمت به خودروساز این اجازه را می دهد که قیمت خود را دستکاری کند و رقابتی را که ناشی از ورود خودروسازهای خارجی است را به گونه ای پوشش دهد.
وی در رابطه با چگونگی همکاری با شبکه بانکی گفت: همیشه بانک ها به گونه ای پشتیبان هستند و یکی از عوامل توسعه فعالیت، کمک هایی است که بانک ها ارائه می کنند. در شرایط بحران اکثر خودروسازان در دریافت وام مشکل داشتند. اما الان باتوجه به رونقی که حاصل شده روابط بسیار تغییر کرده و شرایط مطلوب شده است. بانک ها حمایت های لازم را انجام می دهند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با شرکت های بیمه گفت: بیمه بدنه و شخص ثالت بر اساس رقابت قیمتی انتخاب می شود ولی در رابطه با دیگر بیمه نامه ها، فرد بعد از خرید خودور مختار است که با هر شرکت بیمه ای که مایل است قرارداد ببندد و محدودیتی در آن دیده نمی شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.