لایحه نظام بانکی آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی است

معاون حقوقی وزیر اقتصاد:

لایحه نظام بانکی آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی است

پنج‌شنبه, نوامبر 17, 2016 - 10:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: لایحه جدید نظام بانکی که توسط این وزارتخانه و بانک مرکزی تهیه شده آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، سید مصطفی رضوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری سمینار کارآفرینی درکاشان درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این لایحه پس از مدت ها کار و هماهنگی با مسئولان اجرایی در آینده نزدیک به مجلس شورای اسلامی می رود.
وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این انگیزه وجود دارد که با تصویب این لایحه، نظام بانکی دچار تحولات اساسی شود.
وی قانون پیشین نظام بانکی کشور را قدیمی دانست و خاطرنشان کرد: در این قانون بسیاری از نظارت هایی که لازم بود بر گردش های پولی کشور انجام شود، به خوبی کنترل نمی شد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: لایحه نظام جدید بانکی کشور این فرصت را ایجاد می کند که این وزارتخانه و بانک مرکزی بتوانند وظایف خودشان را در حوزه بازار و پول، متناسب با شرایط روز اجرا کنند.
وی هم چنین تغییرات نرخ ارز را طبیعی بیان کرد و گفت: این تغییرات نگرانی خاصی ایجاد نمی کند.
رضوی یادآور شد: به اعتقاد وزارت امور اقتصادی و دارایی نرخ ارز در چند سال گذشته به ثبات خوبی رسیده و اتفاقاتی نیز که هم اکنون رخ داده به علت هیجان طبیعی بازار است.
وی تاکید کرد: در سالهای اخیر نرخ ارز تغییر قابل توجهی نداشته است و در حد چند درصد بوده است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برنامه یکسان سازی نرخ ارز را در دستور کار دارد و در شرایط مناسب اجرا خواهد کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.