برقراری ارتباط بانکی با ۴۲ کشور

مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات خبر داد :

برقراری ارتباط بانکی با ۴۲ کشور

شنبه, نوامبر 19, 2016 - 13:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات با اعلام برقراری ارتباط بانکی با ۴۲ کشور گفت: روابط بانکی با آمریکا همچنان قطع است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، ، حمیدرضا معبودی با اعلام برقراری ارتباط بانکی بانک توسعه صادرات ایران با ۴۲ کشور گفت: ارتباط بانکی با آمریکا همچنان قطع است؛ اما حساب‌های دلاری ایران در بانک‌های خارجی فعال شده است.
مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران اظهارداشت: پس از برجام در نخستین گام سیستم سوئیفت بانکی کشور به سیستم جهانی متصل و امکان برقراری ارتباط بانک‌های ایرانی به ویژه بانک توسعه صادرات با بانک‌های مختلف دنیا فراهم شد.
معبودی تصریح کرد: در حال حاضر بانک توسعه صادرات ایران با ۴۲ کشور ارتباط بانکی دارد. مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ارتباطات بانکی صرف برای انجام امور بانکی کافی نیست، بلکه باید حساب بانکی در بانک‌های مختلف ایجاد شود.
وی افزود: با اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان حساب‌های یورویی ایران در نزد بانک‌های خارجی متوقف و پس از برجام تمامی این حساب‌ها فعال شد و در حال حاضر حساب ین ژاپن و فرانک سوئیس نیز فعال است.
معبودی بیان کرد: ایران در پاره‌ای از مسائل از قبیل تبدیل ارزهای مختلف و دریافت انواع کالاها به ازای دلار در بازارهای بین‌المللی دچار مشکل بود. وی تصریح کرد: در حال حاضر داشتن حساب‌های دلاری برای اشخاص و بانک‌های ایرانی در سطح دنیا ممنوع نیست و می‌توانند در بانک‌های خارجی حساب دلاری داشته باشند؛ اما پرداخت‌های دلاری نباید از طریق بانک‌های آمریکایی انجام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.