نرخ تامین مالی ۲۰ درصد است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

نرخ تامین مالی ۲۰ درصد است

سه‌شنبه, دسامبر 13, 2016 - 14:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ تورم جامعه 8.5 تا 9 درصد است، اما می‌بینیم که نرخ تأمین مالی به صورت 20 درصدی انجام می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی مبلمان (دکو 2016) در مورد لایحه اصلاح پول ملی، گفت: این لایحه و دیگر مفاد بانکداری در دستور کار مجلس قرار دارد.
وی اظهار داشت: طرح اصلاح نظام بانکی از سه ماه پیش توسط مجلس شروع شده که جزئیات آن در دست بررسی است و امید داریم تا در مجلس دهم عملیاتی شود.
پور ابراهیمی با بیان اینکه نرخ تأمین مالی وام‌های بانکی هماهنگی با نرخ تورم ندارد، گفت: براساس اظهارات مقامات دولتی، نرخ تورم جامعه 8.5 تا 9 درصد است، اما می‌بینیم که نرخ تأمین مالی به صورت 20 درصدی انجام می‌شود و این نرخ برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مناسب نیست.
وی گفت: ایران در شرایط کنونی ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد و از این فرصت می‌تواند استفاده کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صنعت مبل کشور اظهار داشت: این صنعت مشکلاتی دارد، اما باید توجه داشت که با توجه به ظرفیت‌های بالای آن می‌تواند باعث سطح بالای اشتغال و همچنین تولید ناخالص داخلی شود.
پورابراهیمی همچنین با بیان اینکه ما در مورد برجام توانستیم تعهداتمان را انجام دهیم، گفت: کشورهای آمریکایی و اروپایی هم باید اقدامات خود برای لغو تحریم‌ها را انجام دهند.
وی با اشاره به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران گفت: اقدام سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها، نقض برجام است، اما ایران در این راه مسیر خود را ادامه می‌دهد و هرگز متوقف نمی‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.