دلار در انتظار برجام

دلار در انتظار برجام

بازارها دوباره به دنبال حساسیت مذاکرات برجامی وین، همچنان در موقعیت انتظار به سر می برند. شورش در قزاقستان نیز بازار رمزارزها را بهم ریخته است.

به گزارش دیوان اقتصاد،قیمت دلار این روزها با نوسانات بسیاری رو به رو است. قیمت دلار به شدت در این روزها منتظر نتایج برجام است. قیمت دلار  با آزاد شدن پول های بلوکه شده در کره در یکی دو رو ز اخیر کاهش یافته است. در ادامه آخرین پیش بینی از قیمت دلار را می خوانید.بازارها خوش بینانه مذاکرات برجامی وین را دنبال می کنند، این در حالی است که در تازه ترین رویدادها، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفته است: پیشرفت هایی در خصوص برداشتن تحریم ها حاصل شده است. با این حال طرف های اروپایی و چین و روسیه گفته اند، برای دستیابی به این هدف، تلاش‌های بیشتری لازم است.

در بازار ارز، قیمت دلار در مسیری قرار گرفته که قیمت دلار افت معناداری داشته است و از این حیث برخی مدعی اند این افت قیمت دلار پایدار نخواهد ماند. قیمت دلار اکنون دیگر در کانال ۲۸ و ۲۹ هزار تومان در نوسان است. درحالی که قیمت ها به نیمه کانال ۲۸ هزار تومان هم سقوط کرد اما قیمت ها در کف ۲۹ هزار تومان و نیمه دوم ۲۸ هزار تومان در نوسان است. تحلیل ها در بازار ارز دو دسته اند؛ برخی از احتمال تداوم افت قیمت دلار در یک محدوده و ثبات آن خبر میدهند و برخی هم تاکید دارد که افت قیمت دلار ناپایدار است و چه بسا بعد از این افت، دوباره تغییر جهت میدهد.

دلار در هفته گذشته از مرز ۳۰ هزار تومانی فاصله معناداری گرفت و حمایت حساس ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومانی را نیز از دست داد. با از دست رفتن حمایت یاد شده، انتظارات افزایشی به شدت تضعیف شده است و تا زمانی که محدوده یاد شده احیا نشود،‌ نمی توان انتظار برگشت افزایشی ها را به بازار ارز داشت. در واقع شرط اولیه برگشت افزایشی ها به بازار شکسته شدن دوباره محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

در شرایط فعلی بازیگران ارزی تصور می کنند که احتمال افت قیمت دلار بیشتر است. آن ها باور دارند که با ادامه فروش ها در ابتدای هفته جاری محدوده حمایتی ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی از دست خواهد رفت و حرکت اسکناس آمریکایی به سوی حمایت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز خواهد شد.

خبرهای سیاسی نیز در روزهای اخیر مطابق با خواست کاهشی های بازار ارز بوده است. در یکی از آخرین اظهارنظرها نماینده روسیه در مذاکرات وین عنوان کرده است که حالا همه طرفین مذاکرات وین، تایید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی بسوی توافق بر احیای برجام و لغو تحریم‌ها حاصل شده است .با اینحال تلاش‌های پیگیر و بیشتری برای نیل به این هدف ضروری است.

با وجود اینکه کاهشی  ها انتظار دارند که دلار در ابتدای هفته به سوی سطوح پایین تر حرکت کند،‌ دیروز در معاملات پشت خطی نشانه های کاهشی محسوسی در بازار مشاهده نشد. دلار در این روز نوسانات محدودی را در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ الی ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان انجام داد. قیمت دلار در بازار آزاد ، امروز به ۲۸,۸۰۰ (بیست و هشت هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۸۶ درصدی داشته است. و خرد به مردم است. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.