نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰روزه وزارت کار در دولت سیزدهم برپا شد

نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰روزه وزارت کار در دولت سیزدهم برپا شد

نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (هفتم اسفندماه) با حضور «حجت الله عبدالملکی» وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت دراین وزارتخانه به مدت ۲ هفته برپا شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت کار با هدف انعکاس خدمات معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه از ۷ تا ۲۰ اسفند ماه در مرکز نمایشگاه‌های این وزارتخانه واقع در ساختمان مرکزی، خیابان آزادی  از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ برپاست.

این نمایشگاه با رویکرد تبیین دستاورها و خدمات شش ماه اخیر بررسی چالش‌ها ، معرفی اهداف و برنامه‌های آینده، واکاوی و آسیب شناسی اهداف و چشم انداز پیش‌ رو برای بازدید عموم مردم آزاد است.

نمایشگاه دستاوردها، در ۳۲ بخش، با مشارکت معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزبان اقشار مردم، خبرنگاران، فعالان اقتصادی، اصناف کارگری و کارفرمایی و مدیران است.

در بخش دیگر این نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی، نشست های مطبوعاتی معاونان و مدیران وزارتخانه، رویدادها، تورهای رسانه‌ای ارائه می‌شود.

وزارت کار در دولت سیزدهم چهار کلان طرح را با عنوان «رفع فقر مطلق»، «ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی»، «سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی» و «طرح زیست بوم اشتغال» تعریف کرده است که ذیل این ۲۰۰  اقدام مهم را در ۱۰ محور اصلی اجرایی کرده است که در این نمایشگاه ها به اطلاع مردم می‌رسد.

در این نمایشگاه جزییات تصویب زیست بوم ملی اشتغال ایران با هدف ایجاد یک‌ میلیون  و ۸۵۰ هزار فرصت شغل تا پایان سال  ۱۴۰۱، اختصاص پنج هزار میلیارد ریال خط اعتباری قرض‌الحسنه برای حمایت از مشاغل خانگی، تصویب و آغاز اجرای سند مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی برای زنان خانه‌دار،  بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان، ۲۰ درصد افزایش تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان، انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن به تعداد ۵۶۰ هزار واحد، کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاههای آزاد و سایر اقدام ها تشریح می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.