كارخانه ايران خودرو كرمانشاه افتتاح شد

با حضورجهانگيري؛

كارخانه ايران خودرو كرمانشاه افتتاح شد

سه‌شنبه, ژولیه 25, 2017 - 16:29 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

كارخانه ايران خودرو كرمانشاه با حضور معاون اول رييس جمهور به بهره برداري رسيد.

به گزارش دیوان اقتصاد، اسحاق جهانگيري در جريان سفر به استان كرمانشاه، ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در شهرستان صحنه، خط توليد ايران خودرو كرمانشاه واقع در شهرك صنعتي صحنه را افتتاح و بهمراه وزير صنعت، معدن و تجارت از بخش هاي مختلف خط توليد اين كارخانه بازديد كرد.
خط توليد ايران خودرو كرمانشاه مونتاژ خودرو سواري پژو پارس است و سرمايه گذاري فاز اول اين كارخانه ۵۷۰ ميليون ريال بوده است. اين كارخانه در زميني به مساحت ۳۰۲ هزار متر مربع احداث شده و ظرفيت فاز اول آن ۱۵ هزار دستگاه در سال است.
مديران صنعت خودرو سازي بايد قدر قطعه سازان را بدانند
معاون رییس جمهوربا بيان اينكه خوشبختانه امروز صنعت خودرو سازي كشور گام هاي بلندي را برداشته است، اظهار داشت: اينكه يك شركت معتبر بين المللي با خودرو سازان ايراني شركت مشترك تاسيس و توليد مشترك مي كنند امري بسيار مثبت و نقطه شروع صنعتي شدن در خودرو سازي كشور است.
وي خاطر نشان كرد: بايد صنعت قطعه سازي و توليد خودرو در كشور به جايگاهي برسد كه در توليدات مشترك بخش زيادي از قطعات ايراني باشد.
جهانگيري تصريح كرد: خوشبختانه صنعت قطعه سازي ايران از توانمندي خوبي برخوردار است و مديران صنعت خودرو سازي كشور بايد قدر قطعه سازان را بدانند و مشكلات آنها را همانند مشكلات خود پيگيري كنند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه خودرو سازي صنعتي است كه نقش مهمي در اقتصاد ملي، سرمايه گذاري، اشتغال و رفاه مردم ايفا مي كند، گفت: هدف گذاري ما براي افزايش رفاه مردم اين بوده است كه هر خانواده حداقل از يك خودرو برخوردار باشد و با تلاش هاي صورت گرفته سرانه برخورداري از خودرو در كشور بسيار بالا رفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داريم كه بايد براي رسيدن به آن جايگاه تلاش كنيم.
وي همچنين بر ضرورت خارج شدن خودرو هاي فرسوده تاكيد كرد و اظهار داشت: يكي از جهت گيري هايي كه بايد در دولت دوازدهم دنبال شود بهينه سازي مصرف انرژي است چرا كه مصرف انرژي در ايران با هيچ كشوري قابل مقايسه نيست و هم در ميان خانوارها، هم در حمل و نقل عمومي و هم در صنعت ميزان مصرف انرژي در ايران بسيار بالا است.
وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين مراسم با بيان اينكه كارخانه ايران خودرو كرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به اين استان بوده است، گفت: از ابتداي دولت يازدهم براي اجراي اين مصوبه تلاش كرديم و پس از حل موانع ظرف دو سال فاز اول اين پروژه طراحي و اجرا شد.
نعمت زاده همچنين از آغاز عمليات اجرايي و كلنگ زني فاز دوم اين كارخانه خبر داد و گفت: امروز فاز دوم اين كارخانه آغاز مي شود و اميدوارم اين كارخانه بتواند در اشتغال زايي براي مردم استان نقش موثري ايفا كند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.