طرح جدید بیمه ایران برای دوره سالمندی

سید محمدناصر مبرقعی اعلام کرد:

طرح جدید بیمه ایران برای دوره سالمندی

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران (بورس، بیمه، بانکداری) فرصتی را فراهم کرد تا شرکت کنندگان طرح‌ها و ایده های نوینی را به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش دیوان اقتصاد، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران (بورس، بیمه، بانکداری) فرصتی را فراهم کرد تا شرکت کنندگان طرح ها و ایده های نوینی را به معرض نمایش بگذارند. درهمین راستا شرکت سهامی بیمه ایران نیز، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت بیمه ای در کشور در این نمایشگاه حضور سبزی داشت. با حضور در غرفه این شرکت در سالن ۶ با سید محمدناصر مبرقعی، عضو هیأت مدیره بیمه ایران و رئیس شورای راهبردی بیمه های زندگی درخصوص بیمه های زندگی به گفتگو نشستیم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید:

مبرقعی سود قطعی بیمه های زندگی در شرکت بیمه ایران که در سال ۱۴۰۳ پرداخت میگردد به چه عددی رسیده است؟
طی محاسبات انجام شده سود قطعی مشارکت در منافع بیمه گذاران بیمه های زندگی بیمه ایران از محل اندوخته های سال۱۴۰۲، ۲۷/۱۶ درصد قطعی و اعلام شده که این خبر درواقع قوت قلبی است برای بیمه گذارانی که اندوخته بیمه نامه های آنان در مولدی برای آنها بوده.  ضمن اینکه پیشتر پوشش های ریسک و پوشش های تکمیلی نیز داشته اند. به نظر می رسد بیمه ایران با حجم فعالیت گسترده ای که در حوزه بیمه های زندگی دارد و بالاترین سهم ذخایر ریاضی بیمه های عمر که مبین مانایی قراردادهای بیمه های عمر در بیمه ایران است، با این نرخ سود قطعی به دو هدف کلیدی خواهد رسید.  هدف اول اعتماد بیمه گذاران را مضاعف می کند برای ادامه بیمه نامه در سال ۱۴۰۳  و سال های بعد، چون قطعا در سالهای آینده ساز و کار سرمایه گذاری از محل وجوه  پس انداز شده در بیمه های زندگی به سمت و سویی خواهد رفت که این ضرایب، ضرایب مولدتری باشد و خوشبختانه آئین نامه شورای عالی بیمه اخیرا تغییرات چشمگیری، هم در بخش سرمایه گذاری شرکت های بیمه و هم در بخش نحوه عملیات بیمه های زندگی  داشته که همه این موارد امید بخش است برای افرادی که بیمه های زندگی را برای سرمایه گذاری و تامین آتیه خودشان انتخاب می کنند .و در هدف دوم  شرکت بیمه ایران ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور را در سالهای پیش رو به استانداردهای جهانی نزدیک تر خواهد نمود.

همانطور که می دانید رقابت پذیری شدیدی در بخش بیمه های زندگی در شرکت های بیمه حاکم است بیمه ایران چه طرح های نوین و توسعه ای در این خصوص دارد؟
از سال ۱۳۹۷ شورای راهبردی بیمه های زندگی در بیمه ایران در عالیترین سطح فعال گردیده و در این شورا هیات مدیره و معاونین و مدیران ارشد شرکت تلاش می کنند اقدامات نوآورانه در حوزه های بیمه زندگی با اولویت بالا اتفاق بیفتد. یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است راه حل مؤثر و کمک کننده برای برطرف نمودن دغدغه‌ مقوله سالمندی برای بیمه گذاران است. دوره  سالمندی با تمامی مختصاتی که دارد نیازها و شرایطی را رقم می زند که در آن شرایط  با مهار  دغدغه های معیشتی به لحاظ روحی و به لحاظ  کیفیت زندگی روزانه در شرایط بهتری سالمند را قرار می دهد و ما همین موضوع را هدف قرار دادیم و با استفاده از تمامی ظرفیت های آکچوری محاسبات بیمه ای، طرحی را با همین موضوع در هیات مدیره و در شورای فنی و در نهایت در بیمه مرکزی مطرح کرده ایم که به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد . این طرح پاسخگوی بخش عمده ای از نیاز هموطنان عزیز در شرف ورود به دوره سالمندی خواهد بود. به نظر بنده این  تدبیری است برای افراد تا میان سالی راحت تری را تجربه کنند. اسم و مختصات این طرح به زودی اعلام خواهد شد.

رویکرد متوازن هم در قسمت پس انداز و سرمایه گذاری هم در قسمت پوششهای بیمه ای به نفوذ بالاتر در فروش بیمه های زندگی کمک می کند. در خصوص تعهدات و پوشش های تکمیلی شرکت ایران چه تغییراتی داشته است؟
تطبیق پوشش ها با سرمایه اصلی یکی از دغدغه های بیمه گذاران ما است. به ویژه در بحث پوشش تکمیلی هزینه های مربوط به درمان امراض خاص و سرطان. همچنین هزینه های پزشکی دراثر حادثه از کارافتادگی نیز از جمله دغدغه های افراد است. شورای راهبردی بیمه های زندگی در بیمه ایران از سال گذشته در دستور کار خود افزایش حداکثری سقف پوشش های تکمیلی را قرار داده است و من بسیار خرسندم که اعلام کنم که از ابتدای تابستان امسال سقف های تعهدات تکمیلی ما به بالاترین سقف بازار نزدیک شده است برای مثال در ارتباط با امراض خاص و  سرطان مجموعا سقف تعهدات ما به یک میلیارد تومان رسیده  است.

همچنین  در ارتباط با هزینه های پزشکی بیماری های ناشی از حادثه به ۳۰۰ میلیون تومان در هر سال ،و در مورد پوشش از کار افتادگی دائم نیز این عدد به ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است که این ارقام با توجه به هزینه های موجود و با توجه به بیمه نامه هایی که در حال حاضر در بازار رقابت است،  تطبیق و تعادل منطقی و اقتصادی رابرای اطمینان بیشتر بیمه گذاران فراهم خواهد نمود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.