اختصاصی/ بیمه تجارت‌نو چطور سودده شد؟

اختصاصی/ بیمه تجارت‌نو چطور سودده شد؟

شرکت بیمه تجارت‌نو از سال گذشته تغییرات شگرفی را در راستای خروج از زیان رقم زده است.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیوان اقتصاد، با اعمال سیاست‌های مدیریتی جدید، طی مدت ۱۷ ماه و تا دیماه ۱۴۰۳، نقدینگی شرکت بیمه تجارت‌نو از ۸۸۹.۰۲۵ میلیون ریال به ۲۴.۸۵۲.۰۰۰ میلیون ریال رسیده که رشد ۲۶۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اما این رشد به چه دلیلی بوده است؟

اقدامات صورت گرفته توسط شرکت بیمه تجارت‌نو در مسير تحول را از چند منظر می‌توان بررسی کرد.

از جمله عمليات بيمه گرى، زیرساخت فناوری، حوزه مالى وسرمايه گذارى، تعاملات وهمكارى‌ها و شبكه فروش.
در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری اقداماتی چون، پیگیری و تصویب افزایش سرمایه، عودت زمین بابلسر و انتقال مالکیت به نام بیمه تجارت نو با ارزش دفتری بیش از ۴۹ میلیون ریال، اصلاح نسبت‌های مالی و سرمایه‌ای، اصلاح نسبت‌های اداری، افزایش توانگری مالی شرکت. اجرای فرایند حسابرسی داخلی ۱۳ شعبه، پرداخت سود سهامداران و حل مشکلات مرتبط با سجام، تهیه و تدوین آیین نامه سرمایه‌گذاری، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، همچنین اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری شرکت و انتخاب گزینه‌های سرمایه گذاری بر مبنای متغیرهای بنیادی منطبق با آیین نامه ۱۰۴ بیمه مرکزی با حفظ قدرت نقد شوندگی و تنوع پذیری و... توسط این شرکت صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش شرکت بیمه تجارت‌نو در راستای رشد چشمگیر خود در حوزه عملیات بیمه گری نیز اقداماتی را در مدت ۱۷ ماه یعنی از شهریور ۱۴۰۲ تا دیماه ۱۴۰۳  تعریف و اجرایی کرد. از جمله توسعه فروش طرح‌های نوآورانه بیمه‌ای، طراحی محصولات بانک - بیمه‌ای، اصلاح ساختار و ترکیب پرتفوی بیمه گری و جذب بیمه‌های کم ریسک و پر بازده، اجرای ارزیابی الکترونیکی خدمات دندانپزشکی، پیاده سازی اتصال به بیمه های پایه و نسخ دارویی الکترونیک و سیستم کروکی آنلاین با اتصال به سامانه راهنمایی و رانندگی، اصلاح نرخ و شرایط فنی با شرایط رقابتی، تمرکز بر بیمه‌های مستقیم و افزایش سهم بیمه های مستقیم، چابک سازی فرایندهای ارزیابی و پرداخت خسارت، ارائه درخواست چهار محصول جدید به بیمه مرکزی، پیاده سازی زیر ساخت فروش بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری در قالب بازاریابی چند سطحی، پیاده سازی زیر ساخت‌های لازم طرح بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری مستمری و ...

شرکت بیمه تجارت‌نو در راستای رشد خود در حوزه شبکه فروش نیز دست به اقداماتی زد. از جمله اخذ موافقت اولیه بیمه مرکزی جهت راه اندازی شعب خارجی و مناطق آزاد و امکانسنجی تاسیس شعب و باجه در سراسر کشور، توسعه کمی و کیفی شبکه فروش، طراحی و پیاده سازی بیمه نامه های آسان، افزایش بهره وری نمایندگان، توسعه خرده فروشی از طریق پلتفرمها و ایجاد بستر فروش آنلاین ۸ رشته بیمه ای، تدوین و بازنگری دستورالعملهای حوزه شبکه فروش از قبیل احداث و انحلال شعب درجه بندی شعب و نمایندگان و افزایش سقف صندوق ایشان جذب نماینده حقیقی و حقوقی کمیته تخلفات نمایندگان، بازنگری قراردادهای نمایندگان حقیقی و حقوقی و ...

همچنین این شرکت در حوزه فناوری و زیرساخت توسعه سامانه هوش تجاری، طراحی و پیاده سازی سیستم هوشمند تحلیل گری داده جهت مدیریت و پیش بینی ریسک رشته درمان، راه اندازی پلتفرم بانک بیمه و اخذ تأییدیه اداره امنیت بانک تجارت، دیجیتال سازی فرآیندهای مناقصات درخواست کالا و خرید در بستر نرم افزار مربوطه، توسعه داشبورد اتکایی، ارتقا سطح امنیتی تا سطح ۲ دستورالعمل افتا ریاست جمهوری، استقرار نظام مدیریت ریسک سازمانی استاندارد ISO۳۱۰۰۰:۲۰۱۸)، ارزیابی خسارت به صورت دیجیتال و ... را در دستور کار خود قرار داد.

این شرکت علاوه بر تمامی فعالیت‌های گسترده‌ای که در جهت خروج از زیان و سوددهی داشت، در حوزه تعاملات و همکاری‌های خود اقدامات موثری انجام داد.

از جمله توسعه بسترهای تعامل با زنجیره کسب و کار بانک ها، تفاهم نامه همکاری با بانک سپه جهت صدور بیمه نامه صندوق امانات، ارائه API های صدور بیمه نامه های ثالث و مسافرتی جهت شروع همکاری با هاب مالی بانک ملی، قرارداد با بانک کشاورزی جهت صدور بیمه نامه های ثالث و بدنه پرسنل بانک به صورت اقساط، صدور بیمه نامه های اعتباری و عمر مانده بدهکار شرکت گندم طلایی کوروش، قرارداد با شرکت ره آورد کالای ایزدی جهت صدور بیمه نامه عمر مانده بدهکار و اعتباری، همکاری با کارگزاری رفاه فرازان جهت صدور بیمه نامه در سامانه بتا بانک رفاه، امضای تفاهم همکاری با شرکت توسعه تجارت آینده پارس و صدور بیمه نامه در پنل ایریا بیمه جهت باشگاه مشتریان توسعه تجارت، تفاهم نامه همکاری با بانک شهر جهت صدور بیمه نامه صندوق امانات، توسعه همکاری با شرکتهای فناور و ارزیابان خسارت، عقد قراداد با ۱۰۲۷۵ مرکز درمانی طرف قرارداد و ...

در پایان شایان ذکر است که اقدامات ذکر شده تنها بخش کوچکی از تلاش همه جانبه این شرکت برای کسب رضایت بیمه‌گزاران و سهامداران خود بوده است‌ بطوریکه طبق آمار اعلامی از سوی این شرکت، سرمایه بیمه تجارت‌نو در آغاز دوره مدیریت فعلی تنها 600 میلیارد تومان بود و در رتبه 18 صنعت بیمه قرار داشت. اما با اعتماد سهامداران، شرکت توانست در مدت کوتاهی از محل آورده نقدی و مطالبات، سرمایه خود را 300 درصد افزایش دهد و به رتبه هشتم صنعت بیمه صعود کند. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.