بیمه ایران در مسیر ارتقا منابع انسانی و بهبود کارایی سازمانی

جباری تأکید کرد:

بیمه ایران در مسیر ارتقا منابع انسانی و بهبود کارایی سازمانی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران از تدوین شاخص‌های عملکردی شرکت در مسیر ارتقا منابع انسانی و بهبود کارایی سازمانی در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی جباری، مدیرعامل شرکت بیمه ایران در نشست روز ملی منابع انسانی که با همکاران حوزه منابع انسانی شرکت برگزار شد بر اهمیت و نقش اساسی همکاران این حوزه در پیشبرد اهداف سازمانی تأکید کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک سال نو به خانواده بیمه ایران و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای ملت ایران، سرمایه انسانی را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دارایی هر سازمان دانست و خواستار تقویت روحیه بالای کارکنان و تعلق سازمانی در شرکت شد. 

مدیرعامل بیمه ایران همچنین با اشاره به اینکه نیروی انسانی در حال حاضر از شرایط موجود رضایت نسبی دارد، بیان کرد: دغدغه اصلی این شرکت، رضایت سرمایه انسانی و مشتریان است و هر سازمانی با چنین دغدغه‌ای رو به جلو حرکت می‌کند. 

جباری با اشاره به برنامه‌های راهبردی بیمه ایران در سال جاری گفت: یکی از بند‌های ۶ گانه چشم انداز جدید بیمه ایران بازگشت انگیزه به کارکنان و توجه ویژه به سرمایه انسانی است چراکه آثار تقویت حوزه سرمایه انسانی را می‌توان در بهبود عملیات اقتصادی و بیمه‌گری به طور مستقیم مشاهده کرد. 

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه در چرخه تعالی سازمانی، سرمایه انسانی و مشتری دو مولفه کلیدی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: نقطه شروع این چرخه، سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی است. از این رو، اصلاح ساختار بیمه و تقویت سرمایه انسانی از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود تا در رشته‌های مختلف بیمه‌ای نیز کارآمدی و اثربخشی بیشتری ایجاد شود. 

جباری، رویکرد‌های حوزه سرمایه انسانی بیمه ایران در سال ۱۴۰۴ را تشریح کرد و افزود: در سال جدید با توجه به افزایش ظرفیت‌ها در خانواده بزرگ بیمه ایران جذب حداقل هزار نیروی جدید ضرورت دارد. 

مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: بهبود ترکیب نیروی انسانی شرکت و توزیع و جذب نیرو‌های متخصص و بالا بردن سطح آموزشی کارکنان از دیگر اولویت‌های اساسی در سال جدید خواهد بود. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان با تأکید بر این امر که رفع مشکلات نظام حقوقی و متناسب‌سازی پرداخت‌ها بر اساس عملکرد، بخشی از راهکار‌های تقویت انگیزه سرمایه انسانی است؛ خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار سازمانی در ستاد و شعب، تدوین نظام ارزیابی جامع سرمایه انسانی، تعیین شرح وظایف مشاغل و همچنین بهسازی وضعیت کارکنان با توجه به نیازمندی‌های تخصصی بیمه‌گری و بازاریابی از دیگر برنامه‌های مهم در این راستا خواهد بود. ایجاد انضباط اداری در راستای صیانت از شأن و جایگاه همکاران معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران نیز در این نشست با اشاره به اقدامات دوره جدید مدیریتی در حوزه منابع انسانی گفت: پرداخت پاداش‌های ملی و مذهبی به همکاران از جمله اقدامات ما در این دوره بوده است.

 محمد جعفریان باباکندی افزود: ایجاد انضباط اداری در راستای صیانت از شأن و جایگاه همکاران و فراهم‌سازی شرایط لازم برای بهره‌مندی عادلانه از امکانات رفاهی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تأمین اجتماعی و تعیین‌تکلیف همکاران از گام‌های مهمی است که در این دوره انجام شده است.

جعفریان تصریح کرد: بازنگری دستورالعمل انتصاب مدیران و تدوین شیوه‌نامه اصول مدیریت منابع انسانی با هدف ارتقای شایستگی‌ها و ایجاد ساختاری منسجم از اقدامات شاخص این دوره محسوب می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران با اشاره به ضرورت تغییر فرآیند‌ها از سنتی به مدرن اظهار داشت: الکترونیکی‌سازی فرایند‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ‌های قرض‌الحسنه، از دیگر اقداماتی است که به منظور حمایت از سرمایه انسانی اجرایی شده است. همچنین برای اولین بار پرداخت وام قرض‌الحسنه به کارکنان شرکتی در دستور کار قرار گرفت و حوزه سامانه‌های منابع انسانی نیز تجمیع شد.

جعفریان در ادامه بیان کرد: با طراحی و استقرار سامانه صدور گواهی کسر از حقوق در پرتال، روند اداری مربوط به همکاران تسهیل شد و ساماندهی امور کارکنان شرکتی با هدف ارتقای سطح معیشتی آنان نیز دنبال گردید.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران یادآور شد: مدیران ارشد بیمه ایران مصمم هستند با تداوم این مسیر، سرمایه انسانی را به‌عنوان شالوده اصلی توسعه شرکت تقویت کنند و از رهگذر اجرای برنامه‌های راهبردی در بخش منابع انسانی، بهره‌وری و کیفیت خدمات بیمه‌ای را در سطح کشور ارتقا دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.