گروه حاكم در آمريكا مي خواهد ايران را ناقض برجام معرفي كند

جهانگيري : (١)

گروه حاكم در آمريكا مي خواهد ايران را ناقض برجام معرفي كند

شنبه, ژولیه 29, 2017 - 14:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون اول رييس جمهور گفت: اگر قرار است اقتصاد مقاومتي كه اراده مقام معظم رهبري نيز پشت آن قرار گرفته، اجرا شود، همه بايد پاي كار باشند و نبايد كسي با اجرايي شدن آن مخالفت كند. همه بايد پاسخگوي عملكرد خود در اين زمينه باشند تا معلوم شود چه كسي كم كاري يا مخالفت مي كند.

به گزارش ديوان اقتصاد، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترك اعضاي شوراي ملي گفتگوي دولت و بخش خصوصي كه با حضور استانداران و روساي اتاق هاي بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان هاي سراسر كشور برگزار شد، با اشاره به انتخابات بزرگ و با شكوه رياست جمهوري كه پشت سر گذاشتيم، خاطر نشان كرد: مردم مطالبات مختلفي را در انتخابات اعلام كردند كه بايد به طور جدي به اين مطالبات توجه داشته باشيم.
معاون اول رييس جمهور با يادآوري اينكه جمعيت كشور جمعيتي جوان است و بايد متناسب با مطالبات جمعيت جوان كشور براي آنها برنامه ريزي شود، اظهار داشت: براساس آمارها، جمعيت شهري كشور به سرعت در حال افزايش است و جمعيت شهري مطالبات متناسب با زندگي خود را طلب مي كنند كه بايد به آن توجه داشته باشيم.
وي همچنين با اشاره به افزايش مشاركت زنان در بخش هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و دانشگاهي كشور، افزود: وقتي مشاركت جامعه زنان در بخش هاي مختلف كشور افزايش پيدا مي كند بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه جمعيت زنان مطالبات خاص خود را دارند كه نبايد به آن بي توجه باشيم.
جهانگيري افزود: امروز رسانه هاي جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز از موضوعات اصلي كشور هستند و مواجه شدن با هر يك از اين موضوعات اقتضائات خاص خود را طلب مي كند.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه ما در شرايط پيچيده اي در منطقه قرار گرفته ايم، گفت: تنش آفريني گروه هاي افراطي با كمك برخي كشورهاي منطقه و نيز لابي صهيونيستي كه از آغاز جمهوري اسلامي ايران در سطح بين المللي به دنبال آن بوده كه جامعه بين المللي را عليه جمهوري اسلامي فعال كند، از جمله مشكلاتي هستند كه با‌ آن روبرو هستيم.
وي افزود: امروز جريان جديدي در دولت كنوني آمريكا با حركات و اقدامات جنجالي و با رويكردي تندتر از قبل عليه جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي كند و همه اين مسائل نشان مي دهد كه ابعاد و روند مخاطره آميزي در مقابل جمهوري اسلامي ايران در حال طراحي است.
جهانگيري ادامه داد: گروه حاكم در آمريكا تلاش مي كند در فضاي بين المللي ايران را ناقض برجام معرفي كند و در ميان جامعه بين المللي و كشورهاي ۱+۵ اجماعي عليه ايران راه بيندازد.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: آمريكا همچنين تلاش مي كند فضاي كار و فعاليت در ايران را فضايي پر ريسك جلوه دهد و با استفاده از تبليغات و اينكه تحريم هاي جدي براي ايران در راه است، سرمايه گذاران و كشورهاي ديگر را از كار و فعاليت در ايران منع كند كه با هوشياري مسئولان نظام تا كنون موفق نشده است.
وي با بيان اينكه در شوراي عالي امنيت ملي براي برجام تصميمي اجماعي اتخاذ شد، گفت: اين تصميم با حضور سران قواي سه گانه و نيروهاي مسلح اتخاذ شد و پس از آن و قبل از اجرا به تاييد مقام معظم رهبري رسيد. همچنين براي نظارت بر برجام كميسيوني تشكيل شد كه رييس اين كميسيون رييس جمهور است و رييس مجلس و مجموعه اي از مقامات نيز در آن عضو هستند تا اگر طرف مقابل اقدامي كرد كه كميسيون تشخيص داد اين اقدام بر خلاف برجام بوده است، ايران حتماً عكس العمل مناسب را نشان بدهد و ايران در مقاطع مختلف نيز نشان داده كه اهل عقب نشيني كردن نيست و در برابر تهديدات واكنش متناسب و گاه تندتر نشان مي دهد.
جهانگيري با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي، بايد برجام مطابق روال قانوني پيگيري شود، خاطر نشان كرد: طرف مقابل تلاش مي كند ايران را كشور ناقض برجام نشان دهد و اين گونه القاء كند كه فضاي ايران براي فعاليت و سرمايه گذاري مناسب نيست، در اين شرايط ما نبايد با آنها همصدا شويم تا سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي داخلي و خارجي نگران و نامطمئن نشوند.
معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: ما بايد نشان دهيم كه وضعيت جمهوري اسلامي ايران كاملا اطمينان بخش است و خوشبختانه تاكنون آمريكا نتوانسته اقدامي انجام دهد كه فضاي بين المللي عليه جمهوري اسلامي ايران شكل گيرد. ما مكلفيم تلاش كنيم كه نگاه جامعه بين الملل به ايران مثبت باشد چرا كه وقتي فضا در ايران اطمينان بخش باشد سرمايه گذاران براي فعاليت و همكاري مشتاق مي شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.