يك ميليون و 691 هزار واحد مسكن مهر به مرحله فروش اقساطي رسيده است

مديركل اعتبارات بانك مسكن:

يك ميليون و 691 هزار واحد مسكن مهر به مرحله فروش اقساطي رسيده است

شنبه, می 7, 2016 - 12:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مديركل اعتبارات بانك مسكن با اشاره به ميزان تسهيلات پرداختي اين بانك به پروژه هاي مسكن مهر گفت: بانك مسكن در اين پروژه پرداخت تسهيلات به دو ميليون و 570 هزار واحد مسكن مهر را عهده‌دار شد كه تاكنون يك ميليون و 691 هزار واحد آن به مرحله فروش اقساطي رسيده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ايرنا ، نادر قاسمي محل تأمين اين منابع را 450 هزار ميليارد ريال خط اعتباري پروژه‌هاي مسكن مهر عنوان كرد و افزود: مابقي منابع مورد نياز براي ساخت واحدهاي طرح مسكن مهر بايد از محل وصول اقساط اين واحدها تأمين شود كه نشان از اهميت فوق‌العاده فروش اقساطي واحدهاي مسكن مهر به منظور تزريق منابع به پروژه‌هاي باقي‌ مانده، دارد.

در طرح مسكن مهر بانك مسكن يك خط اعتباري 555 هزار و 384 ميليار ريالي برقرار كرد كه تاكنون 450 هزارميليارد ريال آن را پرداخت كرده و مقرر است صد هزار ميليارد ريال باقي مانده آن از محل اقساط واحدهاي مسكن مهر تامين و پرداخت شود.

اين مقام بانك مسكن با اشاره به تسهيل برخي شرايط فروش اقساطي مسكن مهر، ابراز اميدواري كرد اين اقدام وزارت راه و شهرسازي تأثير مثبتي بر روند فروش اقساطي و تأمين منابع پروژه‌هاي باقي مانده داشته باشد تا پرونده اين طرح در اسرع وقت به بهترين شكل بسته شود.

وي با بيان اينكه تعامل و همكاري خوبي بين وزارت راه و شهرسازي با بانك مسكن در اجراي پروژه هاي مختلف راه و شهرسازي وجود دارد، گفت: يكي ديگر از همكاري‌هاي وزارت راه و شهرسازي و بانك مسكن در پروژه احداث كريدور جلفا تا سواحل مكران است و سرعت اجراي اين كريدور با 5 هزار كيلومتر طول به عنوان يكي از بزرگترين طرح‌هاي وزارت راه و شهرسازي، مستلزم اتمام به موقع پروژه مسكن مهر است.

پروژه مسكن مهر در سال 1391 آغاز و مقرر شد در اين پروژه بزرگ خانه سازي، دو ميليون و 300 هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان واگذار شود كه تاكنون بيش از يك ميليون و 900 هزار واحد آن به متقاضيان واگذار شده و مابقي نيز پس از تكميل خدمات زيربنايي و روبنايي به تدريج واگذار مي شود تا پرونده اين پروژه در سال 1395 بسته شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.