85 درصد اشتغال کشور در بازارهای خرد و کوچک

وزیر کار اعلام کرد:

85 درصد اشتغال کشور در بازارهای خرد و کوچک

دوشنبه, می 16, 2016 - 14:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رمز موفقیت بنگاه‌های خرد و کوچک را اتصال و زنجیره‌ کردن آنها به یکدیگر دانست و گفت: برای حل معضل اشتغال بزرگ و فراگیر و فقرزدا در کشور نیازمند حمایت بانک‌ها هستیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، علی ربیعی امروز در همایش توسعه تعاونی‌های اعتبار اظهار کرد: در حال حاضر جهت‌گیری ما برای اشتغال مشخص است و الزام موفقیت آن زنجیره‌کردن کارهای خرد و کوچک و متوسط به یکدیگر است. در کنار زنجیره‌کردن، باید نظام تامین مالی مناسب در حمایت از بنگاه‌های خرد و کوچک و تعاونی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وجود سه میلیون و 500 هزار شغل در صنایع بزرگ افزود: بیش از 85 درصد اشتغال کشور در بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط است و اگر مشاغل خانگی را هم به آن اضافه کنیم این درصد بیشتر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را ظرفیت‌های بزرگی در حمایت مالی از بنگاه‌های خرد و کوچک و تعاونی دانست و اظهار کرد: باید نظام تسهیل کارهای کوچک را برای بنگاه‌هایی که از عهده ضمانت‌های بزرگ بر نمی‌آیند فراهم کنیم.

ربیعی با اشاره به اهمیت بازار پول و سرمایه خاطر نشان کرد: در بحث ساماندهی تعاونی‌های اعتبار و بازار‌های غیرمتشکل‌ پولی به اندازه کافی قوانین حمایتی داشته و داریم. اکنون باید راهکاری پیدا کنیم که در این بازار عمیق‌تر شویم و تمایز خود را در تعاونی‌های اعتبار پیدا کرده و استراتژی رسوب تقاضا را در پیش بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که باید امکان تشکیل تعاونی‌های اعتبار را دنبال کنیم، بر لزوم فراهم کردن امکان استفاده بانک از نرم‌افزار کنترل مالی تاکید کرد.

ربیعی ادامه داد: باید به سمت حسابرسی یکپارچه و یکسان و تمدید مهلت و تعیین تکلیف اخذ مجوز از بانک مرکزی برویم و با بانک مرکزی برای طراحی نرم‌افزاری که قدرت کنترل بانک و نظارت آن را افزایش بدهد به تفاهم برسیم.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر 610 تعاونی اعتبار در مرحله‌ی اخذ مجوز هستند و اگر مسیر درست توأم با گسترش و انضباط و قانون‌مندی و سیاست انقباضی در تعاونی‌های اعتبار را طی کنیم، تعاونی‌هایی با اعتبار، قانون‌مند و موفق خواهیم داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.