تاثیر بدهی دولت به بخش خصوصی بر بازار ارز

تاثیر بدهی دولت به بخش خصوصی بر بازار ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت تاکید کرد: مسائل داخلی وخارجی بر مشکلات بازار ارز تاثیرگذار است اما دولت با فرار رو به جلو می خواهد همه مشکلات را به موضوعات خارج از کشور مرتبط کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت مشکلات ارزی را در خارج از کشورمی داند، اظهارداشت: منشأ مشکلات ارزی می تواند داخلی و خارجی باشد، به اینگونه نیست که علت نوسانات بازار ارز را به مباحثی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح می کند، مرتبط بدانیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی مواقع نوسانات ارزی را به مسائل منطقه ای و تحولات سیاسی و اجتماعی کشورهای همسایه ربط می دهند، اما موضوع این است که مسائل داخلی نیز بر مشکلات ارزی کشور اثر مستقیم داشته است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مسائل داخلی کشور بیان داشت: بدهی سنگین دولت به بانک ها و پیمانکاران از جمله مسائلی است که بر مشکلات ارزی تاثیرگذار بود، از سوی دیگر فعالیت صرافی های غیر مجاز یا دخالت های دلالان در بازارف نابسامانی هایی را رقم زدند.
در حال حاضر مسئولان دولتی به نوعی فرار رو به جلو دارند و می خواهند منشأ و ریشه نابسامانی های بازار ارز را به خارج از کشور برگردانند
وی گفت: دلالان با ارز قابل توجهی که در اختیار دارند، اجازه اشباع شدن بازار ارز و اسکناس دلار را نمی دادند. هدف دلالان اخلال در بازار ارز بود و همین مسائل بر نابسامانی بازار ارز تاثیر گذار بود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت بر عوامل خارجی تاکید بیشتری دارد، بیان داشت: یکی از انتقاداتی که به دولت احمدی نژاد وارد است عدم توانایی ساماندهی بازار ارز بود، در ابتدای دولت روحانی نیز شاهد بودیم مسئولان کشور به این نقد تاکید داشتند، اما اکنون شاهد تکرار همان نابسامانی ها در بازار ارز هستیم.
موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه رئیس جمهور و معاون اول به آرشیو سخنرانی های شان در زمینه بازار رجوع کنند، اظهار داشت: آنها علت نابسامانی های بازار ارز را ناتوانایی مدیران دولت وقت می دانستند و اکنون مشکلات ارز را به گردن مسائل خارج از کشور می اندازند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد در حال حاضر مسئولان دولتی به نوعی فرار رو به جلو دارند و می خواهند منشأ و ریشه نابسامانی های بازار ارز را به خارج از کشور برگردانند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.