امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های نقشه برداری و سرمایه گذاری خارجی کشور

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های نقشه برداری و سرمایه گذاری خارجی کشور

چهارشنبه, ژوئن 15, 2016 - 16:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

تفاهم نامه همکاری بین سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و سازمان نقشه برداری کشور با حضور روسای این سازمانها در محل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران به امضا رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد خزاعی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مسایلی که در حوزه سرمایه گذای خارجی وجود دارد، عدم وقوف به اطلاعات مربوط به زمینها و نوع بهره برداری مناسب از آنها برحسب وضعیت جغرافیایی و مقررات حاکم و سایر مسائل آن است.
وی تصریح کرد: اساس تشکیل این جلسات و در نهایت امضای تفاهم نامه، پاسخگویی به این سوال بود که وقتی سرمایه گذاری وارد کشور می شود نیازمند اطلاعات مرتبط با مناطق مورد نظر برای سرمایه گذاری از نظر ابعاد مختلف حوزه جغرافیایی کشور است و منبعی برای پاسخ به این اطلاعات وجود نداشت.
خزاعی افزود: علی رغم وجود نقشه های متعدد و متنوع در حوزه های طبیعی و جغرافیایی، کشور فاقد یک نقشه جغرافیایی اقتصادی برای راهنمایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده است.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: در چارچوب این تفاهم نامه، کارگروهی متشکل از شش نفر با عضویت سه نفر از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و سه نفر از سازمان نقشه برداری کشور برای تهیه نقشه اقتصادی جهت کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشکیل گردید.
خزاعی با اشاره به اهمیت مشخصات جغرافیایی مکان سرمایه گذاری تاکید کرد: این نقشه ویژگی مکان های مختلف از لحاظ حقوقی، کیفیت خاک و دسترسی به آب را مشخص می کند.
در ادامه اردلان، رئیس سازمان نقشه برداری کشور نیز گفت: کارگروه مزبور کشور را از نظر ظرفیت های مختلف برای سرمایه گذاری پهنه بندی می کند.
وی ابراز امیدواری کرد اصول علمی مبتنی بر موقعیت برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف جغرافیایی و مشخصات ارضی در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور در پایان از آمادگی این سازمان برای تهیه نقشه اطلس های مختلف اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.