نقش سازمان اموال تملیکی در مبارزه با قاچاق کالا بسیار تاثیرگذار است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

نقش سازمان اموال تملیکی در مبارزه با قاچاق کالا بسیار تاثیرگذار است

شنبه, ژولیه 16, 2016 - 12:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در سازمان اموال تملیکی با اشاره به اهمیت مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز در کشور افزود: هر قدر سیاستگذاری ها در این حوزه منسجم تر باشد، کارایی مبارزه با قاچاق بیشتر می شود و نقش سازمان اموال تملیکی نیز تاثیرگذارتر خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، «حسین قضاوی» در مراسم تودیع و معارفه نمایندگان قوه قضاییه در هیات عالی نظارت سازمان اموال تملیکی افزود: هر کشور باید ساز و کار مناسبی برای حمایت از تولیدات داخلی و مدیریت واردات کالا و خدمات در چارچوب سیاست های کلان اقتصادی داشته باشد.
وی موفقیت در مدیریت کالاها و خدمات را نیازمند بازوهای اجرایی و ساماندهی مناسب در حوزه های مختلف عنوان کرد و افزود: همه ارکان کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا باید وارد عمل شوند چرا که قاچاق از یکسو موجب تضییع درآمدهای دولت و از سوی دیگر موجب ورود کالای بی کیفیت به بازارهای داخلی شده و تولیدکنندگان را دچار چالش می کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت ساماندهی اقدامات نهادهای مالی و گمرک در حمایت از واردکنندگان افزود: باید کارکرد حوزه بانکی، بیمه و گمرک در کشور به نحوی باشد که واردکنندگان کالا با کارآیی بیشتری به خدمات مورد نیاز خود دست یابند و بوروکراسی موجب تضییع حقوق آنان نشود.
قضاوی افزود: بوروکراسی و تاخیرهای زمانی در بانک ها و گمرک موجب رسوب کالا در انبارهای گمرک شده و کالاها مشمول قوانین متروکه می شوند که برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی معرفی خواهند شد، بنابراین ضرورت دارد، کارکنان این سازمان به حق الناس توجه وی‍ژه ای داشته باشند.
قضاوی تصریح کرد: در تعارض منافع سازمان با منافع صاحب کالای متروکه باید حقی از کسی ضایع نشود همانگونه که در شعار سازمان بر این موضوع تصریح و تاکید شده است و سازمان اموال تملیکی امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت معرفی می شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت شفافیت فرآیندهای سازمان اموال تملیکی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا سیستم یکپارچه در سازمان حاکم شود و به نحو کارآ ، انبارها و ترانزیت کالا مدیریت و معاملات سازمان شفاف شود به نحوی که فرآیندهای آن به بهترین نحو و در کمترین زمان به انجام برسد.
وی خاطرنشان کرد: البته پیشرفت های ملموسی در زمینه سیستم یکپارچه در سازمان اموال تملیکی اتفاق افتاده که هیات عالی نظارت می تواند با حساسیت و همراهی لازم، اقدامات موثری برای بهبود شیوه ها انجام دهد.
قضاوی با قدردانی از اقدام های نمایندگان سابق قوه قضاییه در هیات عالی نظارت و آرزوی توفیق برای اعضای جدید هیات، بر اهمیت تعامل و همکاری متقابل مدیریت سازمان با هیات نظارت تاکید کرد.
وی افزود: ترکیب اعضای هیات عالی نظارت برای تحقق ماموریت ها و اهداف این سازمان بسیار کاربردی است و این تعامل تاکنون موجب توفیق های متعددی برای این سازمان شده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.