کارگروه ارتقای اقتصادی تشکیل شد

کارگروه ارتقای اقتصادی تشکیل شد

سه‌شنبه, فوریه 23, 2016 - 15:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اولین جلسه کارگروه ارتقای اقتصادی با هدف بررسی آئین‌نامه نحوه تشکیل و فعالیت کارگروه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

کارگروه ارتقای اقتصادی تشکیل شد

اولین جلسه کارگروه ارتقای اقتصادی با هدف بررسی آئین‌نامه نحوه تشکیل و فعالیت کارگروه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از مهر، در این جلسه که با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه و جمعی از نمایندگان و کارشناسان و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، آئین نامه نحوه تشکیل و فعالیت کارگروه اقتصادی و مشارکت های مردمی و تسهیلات ستادهای ملی و استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی (پهنه های نابسامان میانی، محدوده های تاریخی، پهنه های شهری با پیشینه روستایی و سکونتگاه های غیررسمی) شهری بررسی شد.

همچنین در این جلسه اهداف تشکیل این کارگروه از جمله تدوین سازوکارهای لازم به منظور بسط و گسترش تسهیلات، فرصت های اقتصادی، شغلی، آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای و ... در بین اقشار ساکن در محدوه ها و محلات هدف به منظور کارآفرینی و احراز شغل مناسب در بازار کار در چارچوب سند ملی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی، سند راهبردی مهارت و فناوری آموزش فنی و حرفه ای کشور، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آئین نامه اجرایی بررسی شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه پس از استماع سخنان نمایندگان دستگاه ها پیرامون این آئین نامه اظهارداشت: هنگامی که راجع به توسعه، اشتغال و اقتصاد شهری صحبت می شود بدیهی است که باید چارچوب های اقتصادی، اجتماعی، نهادی و فرهنگی باید مدنظرمان باشد تا همکاران در ستاد وزارتخانه با نگاهی فراگیر بتوانند در این خصوص گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه این آئین نامه باید بتواند ظرفیت های بیشتری را در اختیار بگذارد تا بتوانیم به برنامه عمل مشترک برسیم، تصریح کرد: باید حاشیه نشینی شهری، مباحث زیست محیطی را در نظر بگیریم و نقش سازمان ها مدنظر قرار گیرد. در پایان مقرر شد این آئین نامه در جلسات آتی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.