تولید ۵۰۰ میلیارد متر مکعب گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی تا سال آینده

وزیر نفت خبر داد؛

تولید ۵۰۰ میلیارد متر مکعب گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی تا سال آینده

دوشنبه, دسامبر 14, 2020 - 12:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

زنگنه گفت: آقایان در پتروپارس قول دادند که برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد متر مکعب تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی برسیم.

به گزارش خبدیوان اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  امروز ۲۴ آذرماه ۹۹،  حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت آغاز شد.
بیژن ژنگنه، وزیر نفت در این مراسم گفت: ما ثابت کرده ایم هر راهی را بر ما ببندند با ابتکار و خلاقیت و مجاهدت همکارانمان راه دیگری را می یابیم که نگذاریم توسعه صنعت نفت متوقف شود.

وی گفت: حتی در صادرات نفت که بیشترین فشار را دولت نفت بر ما وارد کرد، نتوانستند راه صادرات را ببندند. امیدوارم ملت ما از ما و اقدامات ما راضی باشند.

زنگنه بیان کرد: آقایان در پتروپارس قول دادند که برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد متر مکعب تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی برسیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در قراردادی که بسته بودیم، فشار افزایی بود که یک امر حیاتی برای حفظ تولید پارس جنوبی است. بعد از رفتن پیمانکاران خارجی درجه همکاران ما مطالعات فشارافزایی در دریا و همزمان خشکی را بررسی کردند.

وزیر نفت گفت: ما تصمیم گرفتیم ظرف ماه های آینده قرارداد ساخت کمپرسور و توربین با گاز ترش تا حدودی مرطوب توسط شرکت OTC ایرانی ساخته خواهد شد و معطل نمی مانیم، گزینه های حفظ تولید پارس جنوبی روی میز است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.