صنعت برق توانایی ۲۰ میلیارد دلار صادرات را دارد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو:

صنعت برق توانایی ۲۰ میلیارد دلار صادرات را دارد

چهارشنبه, نوامبر 9, 2016 - 12:43 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق توانایی صادرات بیش از 20 میلیارد دلار را به کشورهای منطقه دارد گفت: گردش مالی بازار برق ایران با صنایع مختلف وابسته به آن و همچنین با احتساب ارزش صادرات فنی و مهندسی آن بیش از 15 میلیارد دلار است.

 

به‌گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان در آئین پایانی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق اظهار داشت: گردش مالی بازار برق ایران با صنایع مختلف وابسته به آن و همچنین با احتساب ارزش صادرات فنی و مهندسی آن بیش از 15 میلیارد دلار است.

وی افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی فعلی کشور 3 میلیارد دلار است اما به جرأت می‌توان گفت که این صنعت توانایی صادرات بیش از 20 میلیارد دلار را به کشورهای منطقه دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه انسانی بسیار مجربی در کشور وجود دارد و ما بایستی با سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری‌های دست این سرمایه را به سمت انباشت ثروت بیشتر سوق دهیم.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در پسابرجام فضای بسیار مناسبی برای گسترش روابط فنی و اقتصادی با کشورهای مجرب دنیا برقرار شده و این نمایشگاه می‌تواند نمونه خوبی برای این مسأله و توسعه روابط شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی باشد.

وی تأکید کرد: هدف ما در درجه اول از برگزاری این نمایشگاه‌ها و ایجاد فضای تعامل با شرکت‌های خارجی انتقال تکنولوژی است و امید است بتوانیم از این طریق کالای با کیفیت و و البته ارزان‌تر شهروندان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه شانزدهم با ظرفیت‌های بسیار خوب شرکت‌های داخلی و خارجی آشنا شدیم و بتوانیم همه آن‌ها را در راستای خدمت به کشور بکار گیریم.

وی تصریح کرد: باید شرکت‌های ما این مسأله را در نظر داشته باشند که عامل موفقیت در آینده، «جهان‌تراز» کردن تفکر و محصولات تولیدی است.

معاون برق و انرژی در پایان به فعالان این صنعت توصیه کرد: امیدوارم تولیدکننده‌های داخل تمام اندوخته‌های خود را در یک سبد نگذارند و سعی کنند برای بقا و ایفای نقش موثرتر منابع درآمدی خود را متنوع‌تر کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.