جهت جبران خسارات ناشی از سرقت، جعل و سوء استفاده از ملی کارتها، بانک ملی ایران امکان استفاده از خدمات بیمه ای را برای مشتریان فراهم نموده است.
معرفی بیمه ملی کارت بانک ملی
معرفی بیمه ملی کارت بانک ملی
به گزارش دیوان اقتصاد، دارندگان ملی کارت در صورت تمایل به استفاده از این خدمت می توانند با مراجعه به شعب بانک ملی ایران اقدام به تکمیل فرم مربوطه نمایند. پس از ارائه فرم به شعبه افتتاح کننده حساب بصورت سیستماتیک مبلغ 000ر5 ریال ازحساب مشتری بعنوان حق بیمه سالانه کسر می گردد و از آن تاریخ کارت مربوطه مشمول شرایط بیمه می شود. مدت اعتبار این بیمه نامه ها یکسال بوده و پس از انقضای مدت زمان بیمه، در صورت اینکه از طریق شعبه و حضوری اقدام به بیمه کردن کارت نموده باشید تمدید آن به صورت خودکار برای سال بعد انجام شده و حق بیمه از حساب مشتری کسر می شود ولی در صورت بیمه کردن کارت از طریق اینترنت تاریخ انقضای بیمه به ایمیل اعلامی مشتری ارسال گردیده ومشتری باید مجددا اقدام به تکمیل مراحل بیمه کردن کارت در سایت نماید.
در صورت عدم تمایل مشتری جهت تمدید ، می بایست مراتب 30 روز قبل از انقضای بیمه کتباً به شعبه اعلام شود.
نکات امنیتی سوالات متداول
موارد مشمول بیمه
سرقت: عبارتست از اینکه کارت از مشتری سرقت و بطور غیر قانونی از طریق این کارت برداشت یا عملیات انتقال صورت گیرد.
جعل: هرگونه شبیه سازی توسط جاعل یا جاعلین اعم از اینکه ناشی از سرقت باشد یا نباشد و اعم از اینکه منجر به برداشت وجه نقد یا انتقال و جابجایی وجه به حساب دیگری گردد.
سوء استفاده: هرگونه برداشت وجه یا انتقال از طریق کارت بدون اطلاع و کسب اجازه از بیمه شده
حداکثر مبلغ پرداختی به بیمه شدگان:
برداشت ناشی از سرقت و سوء استفاده برای هر کارت الکترونیکی روزانه تا مبلغ 2.000.000 ریال برای مدت 5 روز و حداکثر تا سقف 10.000.000 ریال
برداشت های ناشی از جعل کارتهای الکترونیکی اعم از دریافت نقدی یا انتقال وجه از طریق دستگاههای خودپرداز(ATM) حداکثر تا مبلغ 100.000.000 ریال
موارد خارج از تعهدات بیمه گر
سرقت الکترونیکی بدون استفاده از کارت
خسارت مربوط به هزینه صدور کارت مجدد
خسارت ناشی از جنگ، شورش، اغتشاش، بلوا، عملیات خرابکارانه، سیل و زلزله (مفقودی و سرقت ناشی از بروز خطرات سیل و زلزله مستثنی است.)
اشتباه در محاسبه و اختلال در سیستم سامانه الکترونیکی
نحوه استفاده از خدمت :
در صورتی که سوء استفاده صورت گرفته از کارت مشتری جزء موارد پوشش بیمه باشد باید مشتری به شعبه مراجعه و برگه اعلام خسارت را تکمیل و به شعبه تحویل نماید تا سایر مدارک از سوی شعبه به نمایندگی بیمه ارسال گردیده و مراحل بررسی و پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه صورت پذیرد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد