برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تا پایان امسال

برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تا پایان امسال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه این سازمان برای ایجاد ۱۰۰هزار شغل در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اشتغال از محل بهره برداری از ۳۳۰۰واحد تولیدی در حال ساخت و ساز محقق خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,علی رسولیان در بازدید از شهرک بزرگ صنعتی شیراز با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت حداقل ۱۰۰۰کارگاه تولیدی در شهرک های صنعتی کشور، گفت: سهم استان فارس در این بخش ۱۲۰کارگاه تولیدی است که بخش زیادی از آنها توسط بخش خصوصی و بخشی نیز با مشارکت دولتی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت شهرکهای صنعتی فارس، رسولیان با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۵۰واحد راکد با بیش از ۳۵۰۰میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشتند گفت:امسال نیز احیای ۱۶۰۰واحد تولیدی در شهرک های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و دستگاه قضایی در دستور کار قراردارد که از این تعداد سهم استان فارس ۱۰۰واحد است که باجدیت انجام می شود.

وی با اشاره به لزوم مانع زدایی از تولید و برنامه این سازمان در این بخش گفت:در راستای اصلاح قوانین و مقررات و با دستور وزیر صمت ،موارد شناسایی و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که مهمترین انها بهره مندی شهرک های صنعتی از یک درصد ارزش افزوده و نیز تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی است.

رسولیان در ادامه با اشاره به جلسه با کمسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در این زمینه نیز تفاهم کردیم که طرح حمایت از صنایع کوچک تدوین و جهت تصویب در مجلس ارائه شود تا راهکارهای منسجمی برای مدیریت واحد صنایع کوچک اتخاذ و به تصویب مجلس برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه بر توسعه شهرک های صنعتی برخوردار نیز تاکید کرد گفت:امسال برنامه ریزی برای افزایش مساحت۱۰هزارهکتاری شهرک های صنعتی انجام شده که در این زمینه در استان فارس نیز طرح های توسعه به میزان ۲۰۰هکتار در برنامه قراردارد.

وی همچنین در بازدید از شهرک دارویی بیضا گفت: این شهرک صنعتی که در نزدیکی آزاد راه شیراز به اصفهان در مرحله ایجاد زیرساخت ها است در آینده به یکی از مهمترین شهرک های صنعتی فارس و حتی کشور تبدیل خواهد شد و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، این شهرک صنعتی را در اولویت تخصیص اعتبارات قراردارد.

رسولیان با بیان اینکه هم اکنون مراحل ایجاد زیرساخت های داخلی این شهرک صنعتی توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس در حال انجام است گفت:با توجه به اینکه بر اساس قانون، دستگاه های خدمات رسان باید زیرساخت ها را تا ورودی شهرک صنعتی تامین کنند،اجرای تعهدات آنها می تواند سبب تسریع در راه اندازی این شهرک صنعتی شود..

وی افزود: تفاهم نامه ای برای تامین برق این شهرک صنعتی فی مابین سازمان مدیریت ،شرکت توزیع برق شیراز و شرکت شهرک های صنعتی انجام شده که بر اساس آن ۳۰درصد از هزینه طرح توسط شرکت شهرک ها،۴۰درصد شرکت توزیع برق و ۴۰درصد نیز از منابع استانی تامین و پرداخت خواهد شد .

رسولیان همچنین با اشاره به تخصیص آب از محل خط انتقال سد درودزن به شیراز به این شهرک صنعتی نیز گفت: آمادگی کامل برای اجرای خط انتقال آب از نزدیکترین محل این خط به شهرک صنعتی وجود دارد و در صورت تامین آب و برق تا ورودی شهرک صنعتی، واگذاری اراضی به متقاضیان آغاز می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.