افتتاح 268 طرح تعاونی در کشور

افتتاح 268 طرح تعاونی در کشور

سه‌شنبه, سپتامبر 7, 2021 - 12:35 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در هفته تعاون 268 طرح تعاونی در سراسر کشور با حضور وزیر تعاون به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، امروز در هفته تعاون، 268 طرح تعاونی در سراسر کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح می‌شود. در این مراسم محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون با بیان اینکه قرار بود سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی به 25 درصد افزایش یابد، گفت: هنوز این هدف محقق نشده است و امیدواریم به سمت تحقق این هدف پیش برویم.

وی افزود: در سال 89 مقرر شد برای رسیدن به سهم 25 درصدی طی سال‌ها 118 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تعاون انجام شود، در حالی که از محل ردیف 101 قانون بودجه تاکنون 20 هزار میلیارد تومان از این منابع برای تعاونی‌ها اختصاص یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد با توسعه بخش تعاون بتوانیم مشکل اشتغال و تولید را حل کنیم و راهی برای افزایش شفافیت، توسعه نوآوری، دولت الکترونیک و 50 اقدام اساسی در بخش تعاون دنبال کنیم.

در این مراسم طرح‌های مختلف از جمله کارگاه تولید سنگ و استخر پرورش ماهی به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار مرکزی که به صورت ویدئوکنفرانسی به ارائه گزارش پرداخت گفت:‌ در استان مرکزی 2378 شرکت تعاونی با جمعیت حدود یک میلیون نفر، البته با احتساب شرکت‌های تعاونی سهام عدالت عضو دارد که فرصت اشتغال ایجاد شده در تعاونی‌های استان 21 هزار و 500 نفر بوده است.

وی گفت: امروز 4 طرح در بخش تعاون در استان مرکزی از جمله در شهرستان محلات، تعاونی کیان قزل ماهیان، با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد ریال افتتاح می‌شود، همچنین در اراک شرکت تعاونی هنر سلطان آباد با تولید سالانه 50 هزار قطعه سفال و در زردندیه کارخانه تولید مکمل‌های دارویی با 300 میلیون قرص مکمل داروی دامی راه‌اندازی می‌شود.

همچنین یکی از تعاونگران به نام براتعلی مدیر تعاونی پورانسنگ محلات، با ظرفیت تولید 12 هزار مترمربع سنگ ساختمانی و با سرمایه 30 میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری می‌رسد که از این محل 20 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار می‌شوند و فاز دوم این کارخانه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.