بیت‌کوین همچنان در محدوده 40هزار دلاری

بیت‌کوین همچنان در محدوده 40هزار دلاری

بیت‌کوین هنوز در محدوده ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود اما داده‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال جمع‌آوری بیت‌کوین هستند.

به گزارش دیوان اقتصاد، ویلیام کلمنته، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال در آخرین گفتگوی خود با خبرنامه Blockware intelligence ادعا کرد بازار برای رشدی عظیم آماده می‌شود. او ادعا می‌کند که نهادهای بزرگ صدها میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کردند.

این تحلیلگر عقیده دارد که زیر محدوده ۴۰ هزار دلار خریدهای بزرگی انجام می‌شود و نباید نگرانی زیادی در مورد ریزش بازار داشته باشیم. چون اگر بازار ریزش کند نهنگ‌‌ها دوباره انباشت می‌کنند. این تحلیلگر ادعا می‌کند که در چند هفته اخیر خروجی بیت‌کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال به حدی رسید که بیش از این تنها سه بار در این حد بود. این خروجی‌اه قبلا در مارس ۲۰۲۰، دسامبر ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱ بود.

کلمنته عقیده دارد که نهنگ‌های ارز دیجیتال دارایی خود را برای یک دوره صعودی دیگر به کیف پول‌ها انتقال دادند و احتمالا در صورت ریزش دوباره بازار تقاضا افزایش پیدا می‌کند. این هفته برای اولین بار پس از سال‌ها شاهد افزایش ذخایر نهنگ‌ها بودیم. براساس داده‌ها نهنگ‌های بیت‌کوین حدود ۶/۹۵ میلیون بیت‌کوین یعنی حدود ۲۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازار این ارز را در اختیار دارند.

از طرفی داده‌ها و روانشناسی بازار در رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد که کسانی که بیت‌کوین دارند به هیچ وجه قصد فروش این ارز را ندارند. او ادعا می‌کند که موج عرضه در بازار از سمت صرافی‌ها و به دلیل ناامنی بازار در میان‌مدت است.

بیت‌کوین رشد می‌کند؟
اگرچه کلمنته عقیده دارد که بازار برای رشد آماده می‌شود اما هیچ وقت نگفته که رشد بازار به زودی شروع می‌شود. او عقیده دارد تا زمانی که بیت‌کوین بالای ۴۷ هزار دلار تثبیت نشود احتمال ریزش تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد. از طرفی انباشت نهنگ‌ها صرفا به معنای رشد نیست و اصولا خریدهای بزرگ نشان‌دهنده این است که بازار در میان‌مدت رشد می‌کند.

این تحلیلگر عقیده دارد بازار فعلا با ابهام زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار رشد در شرایط فعلی اصلا درست نیست. فعلا باید بازار را تحت نظر داشت اما مطمئنا روند صعودی بازار به زودی شروع می‌شود. چون داده‌ها نوید از روند صعودی در آینده می‌دهند.

نمی‌توان با قاطعیت گفت بیت‌کوین چه زمانی رشد می‌کند. اما کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین زمانی که رشد می‌کند که ابهام و تهدیدی روی سر بازار نباشد. در حال حاضر افزایش نرخ بهره در آمریکا کار را برای بازار رمزارزها سخت کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.