افزایش تسهیلات دهی خرد از 5/5 به 17 همت

دیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد:

افزایش تسهیلات دهی خرد از 5/5 به 17 همت

سامانه “خاص”صندوق کارآفرینی امید  به عنوان اولین لندتک نخصصی اشتغال امکان دریافت غیرحضوری تسهیلات تا مبلغ یک میلیارد تومان را برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم کرده است که طی آن کارآفرینانی که دارای پلتفرم‌های اشتغالزایی و از جمله فریلنسری و مشاغل خویش فرمایی هستند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ه گزارش خبرنگار پایگاه خبری ديوان اقتصاد، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درجریان رونمایی از سامانه “خاص” گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد تخصص در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: در حوزه آسیا بیش از ۹۵درصد کارگاه ها در حوزه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. بیش از ۲۵ درصد GBT کشورها از محل این شرکتهاست. بیش از ۵۰ درصدتسهیلات باکی کشورها به همین کسب و کارها تخصیص پیدا کرده است.
آقابابایی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما در حال حاضر ۱۰درصد از منابع بانکی به کسب وکارهای خرد و متوسط تخصیص یافته است، گفت: در رویکرد صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دهی به کسب و کارهای کوچک و متوسط را مورد توجه قرار داده‌ایم. به طوریکه طی ۳ سال اخیر ۱۰۰درصد در تسهیلات دهی رشد داشتیم و از ۵.۵ همت تسهیلات به ۱۷ همت رسیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات صندوق ترجیحی است و عمدتا به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۱۶۱ هزار فقره تسهیلات از سال گذشته تا امسال با نرخ‌های کارمزدی پایین پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی ادامه داد: در ۵ ماهه اول ۱۴۰۳ بیش از ۱۷۰هزار شغل با تسهیلات این صندوق ایجاد یا حفظ شده است. بطوریکه بیش از ۸ درصد اشتغال کشور با تسهیلات اعطایی رونق گرفته است.
وی همچنین افزود: احیای واحدهای راکد یکی از مهمترین برنامه های این صندوق است. بطوریکه بیش از ۱۱۰۰ واحد اقتصادی حمایت شدند و بیش از ۷ هزار شغل ایجاد شده است. اما نکته مهم این است که بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان توسط کسب وکارها به چرخه اقتصادی کشور بازگشت.
آقابابایی با بیان اینکه کاهش مطالبات جاری صندوق از ۵.۱ به ۱.۷ رسیده است، گفت: کارآفرینان ما مقید به پرداخت اقساط هستند و بنابراین مشکلی از جهت بازگشت پول نداریم. از طرفی این موضوع بیانگر این است که تسهیلات گیرندگان چرخه اقتصادی فعال دارند و مشکلی از بابت پرداخت اقساط نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از بانوان شاغل در استانهای محروم بسیار مورد توجه است، خاطرنشان کرد: ۴۳درصد تسهیلات به بانوان کارآفرین پرداخت شده است. بطورکه در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵۵ درصد تسهیلاتی که مختص استان بوده به بانوان اعطا شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه نقشه ۳ ساله صندوق در حوزه فناوری اطلاعات خدمت سریع و به موقع به کارآفرینان است، اذعان کرد: سامانه ارتباط با مشتریان، سامانه تسهیلات غیرحضوری تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، سامانه اعتبارسنجی و ساختار چابک در سازمان برای خدمت رسانی مناسب، از خدماتی است که برای متقاضیان فراهم شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم در در شهرهای کوچک و کم برخوردار که شعب بانکی وجود ندارند، حضور داشته باشیم و خدمات بدهیم. بطور مثال در یک روستا با تسهیلات اعطایی این صندوق تمام جوانان روستا صاحب شغل شده‌اند.
وی در این مراسم که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی برگزار شده بود، گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ به متقاضیان خود ۳۰ همت تسهیلات بدهیم. اما این برنامه را هم داریم که این تسهیلات منجر به پول پاشی نشده و جهت اشتغال پایدار به خصوص اشتغال فارغ‌‌التحصیلان صرف شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.