رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب‌وکار در عین تقویت نظارت است 

رئیس کل:

رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب‌وکار در عین تقویت نظارت است 

چهارشنبه, اکتبر 23, 2024 - 09:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رویكرد بیمه مركزی بهبود فضای كسب و‌ كار و اعتماد به جسارت، تحول‌خواهی و آینده‌نگری نیروی جوان است. جوانی و خصلت تحول خواهی ایجاب می کند که با نگاه آینده‌نگری فرایندهای جاری را تغییر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در جمع تعدادی از مدیران جوان صنعت بیمه گفت؛ رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار در عین تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند این هستیم که از تمام ظرفیت ها بخصوص توان و روحیه نوآوری نیروی انسانی جوان بهره گیری کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود ؛ نباید در حصار پارادایم‌های ذهنی گذشته‌ باقی ماند و باید حداقل برخی از روندها و چالش‌های گذشته و موجود را با تغییر بازی از دور خارج و بلاموضوع کرد و این مهم از نیروهای جوان صنعت بر می‌آید.

خسرو شاهی ادامه داد؛  مسلما هر کسی زودتر از بقیه و بدون اینکه بی گدار به آب بزند به تغییر بازی روی بیاورد برنده بازی و روندها و تحولات آینده خواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان این نکته که انتقادها، اعلام نظرات و دیدگاه‌های مختلف و بعضا متعارض همیشه وجود داشته است، گفت؛  به عنوان مثال اواخر دهه هشتاد همه می گفتند چالش و مانع اصلی صنعت بیمه نظام تعرفه‌ای است و تعرفه‌ها باید حذف شود و لیکن تا تعرفه‌ها برداشته شد گفته شد چرا این اتفاق افتاد و زود بود.

وی بابیان این موضوع که بیان مشکلات و مسائل از طرف افراد مختلف صنعت کمک می کند که موانع شناسایی شوند گفت: برطرف کردن مشکلات و موانع تنها از طریق بیمه مرکزی و حتی دولت میسر نیست. بیمه مرکزی، رگولاتور و تسهیل کننده است و در چارچوب وظایف و ماموریت های خودش می تواند عمل کند.

گفتنی است در این جلسه مدیران جوان فعال در بخش های مختلف صنعت به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

"لزوم توسعه در بخش های مختلف و تسهیل گری در ارائه خدمات بیمه‌ای" ، " بازنگری در روندهای حاکم بر صنعت با تمرکز بر بهره گیری تام و تمام از تکنولوژی های روز" ، " نظارت جدی بر همه فرایندهای بیمه ای از صدور تا پرداخت خسارت" ، " بهره گیری مناسب از تکنولوژی برای بهبود فعالیت ها" ، " اصلاح و بازنگری در قوانین بیمه ای به ویژه در بخش های سرمایه گذاری و تعریف مزایای جدید برای محصولات بمنظور ترغیب مردم برای تهیه بیمه نامه " ، " توجه جدی به نیروی انسانی به ویژه موضوعات مرتبط با شبکه فروش مانند تامین اجتماعی و بازنگری در تعیین کارمزدها" ، " فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله جدی با نرخ شکنی" ، " تقویت نیروی انسانی شاغل در بخش های مختلف" ، " پیگیری هزینه کرد منابعی که درقالب عوارض بیمه ای به دستگاه‌های مختلف اختصاص می یابد " ، " برقراری و تقویت ارتباط بین شرکتهای بیمه با دولت" ، " بازنگری جدی در آیین نامه های بیمه ای به ویژه بیمه های زندگی و تعریف و تبیین فرایندهای مرتبط با ارزیابی ریسک با هدف بهره مندی درست از دیتاهای صنعت " ، " توجه جدی و یکسان به وظایف نظارتی و توسعه ای بیمه مرکزی "،  بخشی از نقطه نظرات ارائه شده در این جلسه بود.

برخی دیگر از حاضرین  نیز به " اصلاح نرخ کارمزدها" ، " اصلاح فرایندهای بیمه ای برای ارائه بهتر محصولات و خدمات " ، " لزوم آسیب شناسی در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت شرکت‌های بیمه تخصصی" ، " لزوم چارچوب گذاری برای افزایش بازدهی بیمه ها" ، " حرکت به سمت محصولات پروژه محور" ، " بررسی تاثیر تکنولوژی بر کارآمد سازی نیروی انسانی" ، " لزوم تحلیل دیتاهای بیمه ای " ، " دموکراتیزه کردن فضای بیمه ای " ، " لزوم بروز رسانی صنعت و فاصله گرفتن از کهنگی " و " برنامه ریزی لازم برای بهره گیری مناسب از فضای استار تاپی به سمت فروش بهتر بجای امکان مقایسه کردن خدمات " از دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.

شایان ذکر است  این برنامه نخستین جلسه از سلسله جلسات گفت و گو محور رئیس کل با فعالان مختلف بیمه ای است که قرار است بصورت منظم برگزار می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.