مانعی بر سر راه بازگشایی شعب بانک های ایرانی در پاکستان وجود ندارد

رئیس بانک مرکزی پاکستان:

مانعی بر سر راه بازگشایی شعب بانک های ایرانی در پاکستان وجود ندارد

جمعه, مارس 11, 2016 - 14:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس بانک مرکزی پاکستان در دیدار سفر ایران تاکید کرد که پس از لغو تحریم ها، دیگر مانعی بر سر راه بازگشایی شعب بانک های ایرانی در پاکستان وجود ندارد.

رئیس بانک مرکزی پاکستان در دیدار سفر ایران تاکید کرد که پس از لغو تحریم ها، دیگر مانعی بر سر راه بازگشایی شعب بانک های ایرانی در پاکستان وجود ندارد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا ،'اشرف محمود واترا' با حضور در سفارت ایران و دیدار با 'مهدی هنردوست' سفیر کشورمان در پاکستان، تاکید کرد: با توجه به لغو تحریم ها، برای فعالیت مجدد بانک های ایرانی در پاکستان آمادگی کامل داریم و در صورت تمایل بانک های ایران برای بازگشایی شعبه در پاکستان، از آن به گرمی استقبال می کنیم.

بانک مرکزی پاکستان حدود 10 روز پیش با صدور اطلاعیه، به بانک های مختلف این کشور رسما ابلاغ کرد که دیگر مانعی در در مسیر همکاری و تراکنش های بانکی میان بانک های پاکستان و بانک های ایران وجود ندارد و تراکنش های بانکی میان دو کشور از این پس قابل انجام است.

همچنین حدود سه هفته پیش دولت پاکستان با صدور بیانیه ای، رسما فروریختن دیوار تحریم در روابط این کشور با ایران را اعلام کرد.

رئیس بانک مرکز پاکستان در این دیدار همچنین با اشاره به فراهم شدن زمینه گشایش ال سی (اسناد اعتباری) برای تجار پاکستانی و ایرانی از طریق بانک های دو کشور اعلام کرد: این خبر بسیار خوشحال کننده ای برای تجار پاکستان بود. آنها که از مدت ها پیش پیگیر گشایش ال سی برای تجاری با ایران بودند، از شنیدن اخبار جدید در این زمینه بسیار خرسند هستند.

وی اظهار داشت که موضوع رفع موانع و محدودیت ها در خصوص گشایش ال سی، از سوی بانک مرکزی پاکستان به بانک های این کشور رسما ابلاغ شده است.

اشرف محمود واتر با برشمردن دلایل کاهش حجم مبادلات تجاری میان ایران پاکستان از جمله تحریم ها علیه ایران، گفت: یکی دیگر از مسایلی که باعث کاهش مضاعف حجم مبادلات تجاری میان دو کشور شد، متوقف شدن روند واردات نفت از ایران بود که نمی توان آن را چندان به تحریم ها ربط داد.

هنردوست نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از برطرف شدن موانع پیش روی نقل و انتقالات پولی و بانکی میان ایران و پاکستان، اظهار داشت که این مهم می تواند زمینه ساز جهش در همکاری تجاری بخش های خصوصی و دولتی دو کشور شود و دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید زیادی برای فعالیت بخش خصوصی با هدف ارتقای مبادلات تجاری با کشورهای مختلف دارد.

وی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در دهه نخست فروردین 1395، اظهار داشت که این سفر می تواند مسیر همکاری های گسترده تر بانکی و اقتصادی و مبادلات تجاری میان دو کشور را هموار سازد.

با توجه به سفر آتی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در دهه نخست فروردین ماه سال 1395، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان این روزها مشغول انجام رایزنی و دیدارهای پی در پی با مقامات و وزیران مختلف پاکستان به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری است تا زمینه های لازم برای بهره برداری حداکثری از این سفر مهم و تاریخی و جهش در مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور فراهم شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.