دومين شعبه نمونه بانکداري اسلامي زيرنظر مشترک علماي شيعه واهل سنت را در ايرانشهر افتتاح کرد

دومين شعبه نمونه بانکداري اسلامي زيرنظر مشترک علماي شيعه واهل سنت را در ايرانشهر افتتاح کرد

دوشنبه, می 9, 2016 - 14:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دومين شعبه نمونه بانکداري اسلامي تحت نظارت مشترک علماي شيعه واهل‌سنت با حضور ائمه جمعه تشيع و اهل‌سنت، فرماندهان‌سپاه، مسئولين ‌دستگاه‌هاي ‌اجرايي‌ ‌و اداري و مشتريان بانک انصار در شهرستان ايرانشهر افتتاح شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مديرشعب استان سيستان و بلوچستان در آيين افتتاحيه اين شعبه گفت: بانکداري اسلامي زيرنظرمشترک علماي شيعه و اهل سنت در راستاي تحکيم مباني اقتصاد مقاومتي در منطقه به اتکاي جاري شدن عقود شرعي و ديني مورد توافق علماي مذاهب راه اندازي شده است. محمدرضااحمدي اظهار داشت: علماي اهل سنت و تشيع سيستان و بلوچستان بيش از يک سال است که با اعضاي شوراي فقهي بانک انصار و بانک مرکزي نشست‌هاي کارشناسي برگزار کرده تا پس از توافق درخصوص مباني مشترک فقهي، زمينه براي آغاز به کار شعبه هاي نمونه بانکداري اسلامي در اين استان و سپس ساير استان هاي کشور فراهم شود.
وي ادامه داد: با حاکم شدن جو تفاهم و گفتگو، علماي حاضر در اين نشست ها، مسائل مختلف از جمله عقود اسلامي و موازين فقهي درخصوص پرداخت تسهيلات و وام را براساس فقه مذاهب تشيع و اهل سنت بررسي کرده و به يک دستور جامع رسيدند. آقاي احمدي افزود: نتيجه اين نشست ها افتتاح شعبه نمونه بانکداري اسلامي زير نظر علماي تشيع و تسنن با تاييد بانک مرکزي در زاهدان بود که اکنون دومين شعبه آن در ايرانشهر افتتاح شده است.
مدير شعب بانک انصار استان پس از آن اظهارداشت که تمام قراردادهاي پرداخت تسهيلات در اين شعبه ها با تاييد علماي شيعه و اهل سنت صورت مي‌گيرد و کاملا شرعي است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.