257 روستای کشور در دولت یازدهم از خدمات شبکه اینترنت بهره مند شدند

واعظی

257 روستای کشور در دولت یازدهم از خدمات شبکه اینترنت بهره مند شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با آغاز فعالیت دولت یازدهم 257 روستای کشور از خدمات شبکه اینترنت بهره مند شده اند و این در شرایطی است که در دولت قبل هیچ یک از روستاهای کشور اتصال اینترنتی نداشت.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمود واعظی در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: علاوه بر این در هفته دولت امسال 218 روستای کشور نیز به زمره مناطق برخوردار از امکانات اینترنت می پیوندند و تا سه ماه آتی نیز 323 روستای دیگر در چتر شبکه اینترنت خواهند بود.

وی گفت: با رشد فزاینده استفاده از شبکه اینترنت اکنون اشتراک اینترنت در کشور هفت برابر شده است و یک هزار و 81 روستای کشور نیز از خدمات ارتباطی تلفن بهره مند شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات خاطرنشان کرد: خدمات در نسل سوم تلفن همراه برای 21 شهر آماده تحویل است و برای دو شهر کشور نیز زیرساخت های خدماتی برای نسل چهارم تلفن همراه آماده شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع 332 کیلومتر فیبرنوری در دست انجام ،133 کیلومتر آن آماده افتتاح است و در سه سال اخیر در مجموع دو هزار و300 میلیارد ریال برای آی سی تی در دو بخش دولتی و خصوصی منطقه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایرنا،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اتصال تمامی روستاهایی با جمعیت بالای 15 خانوار به شبکه اینترنت از برنامه های آینده دولت تدبیر و امید است.

واعظی افزود: شبکه انتقال و شبکه پهن باند از جمله طرح های در حال اجرا است که با تکمیل و بهره برداری ظرفیت این حوزه چهار برابر می شود.

وی اظهار کرد: عملیات دو هزار و 190 کیلومتر طول فیبر نوری در دست انجام است و تا پایان دولت یازدهم تمام مناطق شهری کشور به تلفن نسل سوم همراه و پنج شهر به تلفن نسل چهارم همراه مجهز می شود.

وی بیان کرد: نگاه دولت به استان مرکزی به عنوان استان مولد، ویژه است زیرا این مجموعه در بخش های صنعتی و اقتصادی جایگاه بالای دارد ،بنابراین طرح های گسترده ای برای آی سی تی استان طراحی شده است.

واعظی گفت: پهنای باند استان مرکزی تا پایان کار دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر کمتر از شش برابر شده است و شبکه انتقال نیز به 4،5 برابر رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخناش گفت: در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات غیرنفتی کشور، 21درصد افزایش و واردات نیز هفت درصد کاهش داشته است.

واعظی افزود: دولت یازدهم در شرایط اقتصادی بسیار نامناسب و وضعیتی که دروازه های صادرات بر روی تولیدکنندگان مسدود شده بود و حتی در زمینه واردات نیز با مشکلات عدیده روبه رو بودیم، اداره کشور را در دست گرفت.

وی بیان کرد: در سال های اخیر استان هایی که در زمینه های صنعتی فعال بودند واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ آن ها صدمات زیادی از تحریم ها دید و در حوزه سیاست خارجی و ارتباطات بین الملل نیز با گرفتاری های بسیاری مواجه بودیم.

واعظی گفت: برخی از شعارهای دولت یازدهم در زمینه امور اقتصادی محقق شده و برخی دیگر نیز نیازمند زمان است تا نتایج آن آشکار شود.

وی افزود: در مساله ارتقای معیشت مردم و اقشار متوسط، دهک های پایین و کم برخوردار و مناطق محروم تلاش مضاعفی در دولت در دست انجام است اما عمق و وسعت مسایل گسترده است و جاای کار بسیار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امسال میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در سطح کشور نسبت به سال گذشته دو برابر شده و 11 میلیون تن گندم خریداری شده که این مهم حاصل سیاست های دولت است.

واعظی گفت: با وجود آنکه پیش بینی خرید پنج میلیون تن گندم را داشتیم، میزان گندم خریداری شده تقریبا دو برابر است وپیگیری برای تامین منابع مالی پرداخت خرید تضمینی گندم به کشاورزان تا دو ماه آینده نهایی می شود.

به گزارش ایرنا،وی اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، دولت می کوشد زیرساخت ها را فراهم کند و در برخی زمینه های اقتصادی شاهد رشد خوبی بوده ایم.

وی گفت: نتیجه این اقدامات سبب شده صادرات غیرنفتی کشور در پنج ماه ابتدای سال 95، 21درصد افزایش یابد و واردات نیزظرف این مدت هفت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تراز تجاری در حوزه صادرات غیرنفتی امسال برای اولین بار ظرف سال های اخیر مثبت شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال در کشور بیش از 445 هزار شغل ایجاد شود و در فعالیت های اقتصادی نیز وضعیت مساعدتر شده و ارتقا یابد.

وی گفت: برخی ها در کشور به دنبال بی اثر کردن اقدامات دولت هستند و از هم اکنون مسایل انتخاباتی را بهانه تخریب قرار داده و در شرایطی که همه با هم برای رفع دغدغه ها باید تعامل داشته باشند بر طبل تخریب می کوبند.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گلایه رئیس مجمع نمایندگان استان از حضور هیات دولت در استان مرکزی به عنوان آخرین استان کشور، گفت: سهم هر استان از اعتبارات و امتیازها در سفرها محفوظ است ضمن آنکه استان مرکزی امکان آن را دارد که با مطالعه سفرهای قبل بهترین بهره و کمترین خطا را در این سفر داشته باشد.

واعظی گفت: هفته دولت فرصتی است تا مردم بیشتر با خدمات دولت آشنا شوند و مسئولان با برشمردن خدمات انجام شده مردم را به امیدوار کنند.

وی اظهار کرد: دولت در شرایطی مسئولیت را برعهده گرفت که عملا شرایط بد اقتصادی برجامعه حاکم بود و نمونه آن تورم حدود 40 درصد بود و اکثر بازارهای صادراتی بر روی صادرکنندگان بسته شده بود و حتی برای واردات نیز به کشور چین و شرکت های چینی محدود شده بودیم.

وی گفت: در بحث تحریم هزینه های زیادی به کشور تحمیل و باعث شد بسیاری از فعالیت های خوبی که می توانستند تجار، صنعتگران و اقتصاددانان انجام دهند اجرایی نشود.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی دولت با شعار ما باید در کشور امنیت ، ثبات و آرامش داشته باشیم بین همه اقشار همبستگی ایجاد کرد.

وی گفت: دولت می کوشد همه محدودیتها را برداشته و رونق اقتصادی در تمامی بخش هارا افزایش را ایجاد کند و این شعار دولت است که تلاش کرده آن را عملیاتی کند.

وی اظهار کرد: برجام متعلق به نظام است و اینکه عده ای ان را دستاویز سیاسی می کنند ظلم بزرگی است ، ضمن آنکه دولت در مذاکرات در سایه فرامین مقام معظم رهبری با جدیت بر مواضع کشور ایستاده اما شرایط بغرنج تحریم ها را از سر مردم و کشور برداشت.

 واعظی کفت: دولت برای همه مشکلات برنامه و کمترین دستاورد دولت در سه سال اخیر را می توان تقویت همگرایی ملی بین قوای سه گانه و ارگان های دیگر نظام عنوان کرد.

وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات گفت: در روابط خارجی با کشورهای منطقه و همسایه به غیر از عربستان همکاری های مناسب به وجود آمده و تلاش شده است ایران اسلامی به عنوان یک کشور موثر و سازنده در سطح جهانی مطرح شود.

واعظی افزود: در گذشته به ناحق افکار عمومی جهان علیه ایران بسیج بوداما، الان تصویر ایران ملتی صلح طلب و توسعه گراست که در راستای اصلاح امور قدم های موثری برداشته است.

وی گفت: در منطقه گروهای تکفیری، داعش و طالبان می کوشند چهره اسلام را تغییر دهند و این جمهوری اسلامی ایران است که کوشیده دفاع از حریم اسلامی ناب و واقعی را به نحو شایسته انجام دهد.

وی اظهار کرد: دولت به منظور تغییر معیشت و ایجاد شغل می کوشد شرایط اقتصادی را به رونق برساند وباید موانع به وجود آمده را تا حد ممکن رفع کند.

وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات گفت: دولت در عرصه داخلی و خارجی موفقیت های خوبی داشته و در عرصه خارجی موفق شد با دیپلماسی قوی تحرمها را بردارد.

واعظی افزود: تیم قوی مذاکره کننده موفق شد آنچه به عنوان خطوط اصلی بود را رعایت و نتایج مثبتی از مذاکرات عاید کشور و ملت کند.

وی اظهار کرد: این اشتباه است که این مذاکرات متعلق به یک گروه و یا دسته اطلاق شود این پیروزی متعلق به کلیت نظام، مردم و رهبری است و متاسفانه شاهد هستیم برخی فکر می کنند این اقدام توفیق دولت است و لذا با کم ارزش دادن به مذاکرات و نتایج حاصله به تخریب و انتقاد از آن می پردازند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: امروز کشور از بیکاری رنج می برد، بسیاری از طرح های اقتصادی به علت بی تدبیری سال های گذشته تعطیل و نیمه تعطیل شده است و 10 هزار کارخانه کوچک و بزرگ با 30 تا 40 درصد کار به فعالیت مشغول هستند که نتیجه آن بیکاری در جامعه است.

وی اظهار کرد: دولت باور دارد مسئله سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه راهگشای مشکلات اقتصادی کشور است و در راستای اهداف اجرا شده هم اکنون شاهد رشد4،4 درصد مثبت اقتصادی ، هشت درصد رشد صنعتی و 4،2 درصد رشد بخش کشاورزی در جامعه هستیم.

وی گفت: این علامت خوبی برای امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است و همزمان به دنبال کاهش تورم 9،6 درصد هستیم.

وی افزود: خوشبختانه فعالیت های خوبی در بخش های مختلف کشور انجام شده است و در چند ماه گذشته مشکلات یک هزار و 300 کارخانه و مراکز تولیدی کوچک و بزرگ حل شده است.

وی بیان کرد: بانک ها برای کمک به کمبود نقدینگی بسیج شده اند تا نقدینگی را به بدنه اقتصادی جامعه تزریق کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات پیش روی سه هزار کارگاه تولیدی دیگر نیز در دو ماه آینده رفع می شود.

واعظی با یادآوری فروش نفت و وجود تحریم ها که با یک میلیون بشکه انجام می گرفت افزود: با اجرای برجام اکنون فروش نفت به دو میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است.

وی گفت: بیکاری در استان مرکزی نسبت به سایر استان ها از آمار کمتری برخوردار است و هشت درصد نرخ بیکاری استان خیلی رقم بالایی نیست اما در خمین این نرخ بالاتر است و چون انقلاب به نام امام گره خورده است نباید مشکلات زادگاه حضرت امام (ره) را نادیده گرفت و امید است در سفر هیات دولت چاره مناسبی برای آن اندیشیده شود.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: بسیاری از گروه ها احزاب و رسانه ها از سال قبل کلید تبلیغات انتخابات را زده اند و به استقبال انتخابات رفته اند در حالیکه طبق قانون انتخابات زمان تبلیغات مناسبی دارد و اکنون همه باید دست به دست هم دهیم و مسایل را حل و فصل کتیم.

واعظی افزود: جریان های تخریب گر دولت بدانند که مردم آگاه و هوشمندند ودر صورتی که احساس کنند گروهی با تخریب و تبلغات انتخابات اقدام کرده اند عکس العمل نشان خواهند داد.

وی افزود: از گروه های سیاسی و جناحی می خواهیم که اجازه دهند با تعامل و همبستگی کشور را بسازیم و مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل کنیم.

***تقسیمات کشوری در استان مرکزی بدون کم و کاستی باقی می ماند

استاندار استان مرکزی گفت :به عنوان نماینده دولت اعلام می کنم هیچ تصمیمی در خصوص به هم خوردن ساختار تقسیمات استان وجود ندارد و تلاش ها در شرایط کنونی باید معطوف به مسایل مهم اقتصادی و معیشت و اشتغال شود.

محمود زمانی قمی در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: موضوع الحاق و انتزاع و یا تغییر در تقسیمات کشوری که گاهی شنیده می شود به هیچ وجه ارزش درنگ ندارد و حتی در حد مطالعه نیز پذیرفتنی نیست و نباید به این مباحث دامن زده شود.

وی ادامه داد: با توجه به سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی هیچ طرحی در این استان گشایش نمی یابد و تمامی طرح ها برای این سفر هدفگذاری شده است.

استاندار استان مرکزی گفت: برای سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی طرح هایی به ارزش یک هزار و 500 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

زمانی قمی افزود: این استان با داشتن عقبه فرهنگی و تمدنی باید مورد توجه دولت و مجموعه تصمیم سازان باشد و با نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی افزود: استان مرکزی در حوزه اقتصادی و صنعت قطب چهارم کشور محسوب می شود و هاب صنایع فلزی کشور به شمار می رود.

وی گفت: 16 میلیون لیتر بنزین کشور درپالایشگاه شازند تولید می شود .

وی اظهار کرد: با تدبیرهای صورت گرفته برخی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان مرکزی احیا و سال گذشته کارخانه ای در ساوه با دو هزار کارگر که هفت درصد آن فعال بود با افزایش 200 کارگر به 80 درصد افزایش یافت.

وی گفت: به منظور رونق اقتصادی و تلاش برای پابرجایی واحدهای تولیدی و صنعتی 20 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی برگزار شده است.

استاندار استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید از واحدهای سرپا و فعال استان صیانت می کند تا دچار آسیب نشوند و برای واحدهایی که آسیب دیده اند برنامه ریزی مدون دارد.

زمانی قمی افزود: بعد از برجام 10 طرح صنعتی بزرگ از جمله ایجاد کارخانه ذوب کوره سیلیس در دلیجان، پالایشگاه پلاسمای خون در زرندیه با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه با یک هزار و 200 مگاوات در استان عملیاتی شده است.

زمانی قمی افزود: دولت می کوشد از فرصت ایجاد شده در برجام به نحو مطلوب استفاده کند و شایسته نیست با انتقاد و حمله کردن به برجام که موفق شد بزرگترین پرونده سیاسی ایران را حل و فصل کند این گونه مورد تخریب قرار گیرد.

وی گفت: ما برای سربلندی ایران و انقلاب اسلامی از این فرصت ایجاد شده استفاده می کنیم و در این مسیر با حفظ منافع و استقلال کشور برنامه های خود را اجرایی می کنیم.

وی بیان کرد: در جایی که دشمنان ما بدعهدی کنند وظیفه مسئولان مشخص است و باید با کمال اقتدار بر سر مصالح کشور ایستادگی کنند.

به گزارش ایرنا،وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی اشتهار به استان صنعتی دارد اما در بخش کشاورزی و دامداری نیز جایگاه بالایی در تولیدات کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار استان مرکزی گفت: کشاورزان این استان 400 هزار تن گندم تولید کرده اند در حالی یک هزار و 500 تن مصرف استان است و در سایر تولیدات کشاورزی، باغی و گوشت قرمز مردم این استان دارای جایگاه ورتبه هستند.

زمانی قمی افزود: این استان در حوزه تاریخ و تمدن نیز سرآمد و افتخار آفرین است و بزرگترین مصلحان در راس آنها حضرت امام (ره) را تقدیم کرده است.

وی اظهار کرد: در چهار ماه ابتدای امسال 190 میلیون دلار حجم صادارت و 86 میلیون دلار حجم واردات در این استان بوده که نشان دهنده تراز مثبت در استان مرکزی است.

وی گفت: استان مرکزی سال 90 ،حدود 620 میلیارد تومان و سال 94 حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته است و این امر بیانگر نقش استان در خلق ثروت ودرآمد است.

وی افزود: تقاضا داریم با توجه به این مهم، اعتبار و بودجه استان با تناسب اصلاح شود و در سفر کاروان تدبیر و امید به آن پرداخته شود.

استاندار استان مرکزی به خواسته مردم در خصوص رفع آلایندگی کلان شهر اراک اشاره کرد و گفت: تغییر سوخت واحدهای صنعتی بزرگ، افزایش فضای سبز، طراحی برای مشاغل آینده و ساخت شهرک اتومبیل از طرح های مورد نظر برای مبارزه باآلودگی هوای استان مرکزی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در نشست شورای اداری گفت: این استان بالاترین نرخ بیکاری را در کشوردارد که برازنده استان صنعتی نیست و سیاست های غلط قبل باعث شده تا امروز شاهد مشکلات متعدد در استان باشیم.

سیدمحمد حسینی افزود: مردم این گلایه را دارند که چرا سفر آخر دولت تدبیر و امید به استان مرکزی ختم شده است.

وی اظهار کرد: صنایع در استان مرکز ی بیشترمادر هستند که سایر صنایع به آن وابسته می باشند و در حوزه ارتباطات وضعیت استان مرکزی از نسبت مناسبی برخوردار است.

نماینده مردم فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت شبکه اینترنت استان مرکزی مناسب نیست و با توجه به وجود مراکز آموزش عالی و دانشگاه های متعدد ضروری است ارتقا پیدا کند و شرایط مناسب تحقیقاتی و پژوهشی برای علاقه مندان فراهم شود.

 حسینی، آلودگی هوا، کمبود در حوزه بهداشت و درمان، پرداخت نشدن پول گندم کشاورزان، کمبود آب آشامیدنی سالم و کشاورزی، تسریع در راه آهن تندرو تهران - ساوه - اراک و راه آهن خمین - گلپایگان را از مشکلات پیش رو در استان مرکزی عنوان کرد.

در این نشست همچنین نماینده دامداران استان مرکزی با ارایه راهکارهایی مشکلات این بخش را مطرح کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی به عنوان نماینده دولت برای هفته دولت حضور یافته بود و بازدید از ساختمان نیمه کاری بیمارستان ولیعصر (عج)، چند واحد تولیدی و صنعتی، حوزه خاتم الانبیاء و حضور در مزار شهدا همچنین شورای اداری ساوه و زرندیه ، محلات، خمین و دلیجان و از برنامه های وی بود.

همچنین در این نشست عزیر فیلی توسط جانشین ستاد عتبات عالیات کشور به عنوان رئیس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی معرفی شد.

استان مرکزی با 29 هزار هکتار وسعت و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.