بیشترین تخلفات بیمه‌ای در حوزه خودرو و درمان است

مدیرعامل بیمه البرز:

بیشترین تخلفات بیمه‌ای در حوزه خودرو و درمان است

یک‌شنبه, نوامبر 20, 2016 - 10:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

گردش بیمه‌ای در دنیا بیش از 4600 میلیارد دلار اعلام شده است. تخلفات و تقلبات مختص به جامعه بیمه ایران نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید رسول‌تاجدار در گفتگو با ایلنا در مورد رعایت تعهد بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار اظهار داشت: بیمه‌گذاران به دلیل عدم آشنایی به حقوق‌شان رضایت کامل ندارند دلیل اصلی آن هم این است که افراد بیمه‌نامه‌های خود را اصلا مطالعه نمی‌کنند و شرایط عمومی را نمی‌بینند.
وی با بیان اینکه نمایندگان ما نیز این موضوع را به خوبی برای بیمه گذاران تبیین نمی‌کنند؛ گفت: در نتیجه زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد نارضایتی افزایش پیدا می‌کند.
تاجدار تصریح کرد: البته در شرایط کنونی شرکتها رضایت نسبی بین طرفین وجود دارد و مشکلات نیز به دلیل فقدان تبادل اطلاعات ‌بین بیمه‌گر و بیمه گذار است.
مدیرعامل بیمه البرز در خصوص میزان تخلفات و تقلبات در حوزه بیمه نیز افزود: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندراد اما این موضوع مختص به جامعه ایران نیست.
تاجدار تصریح کرد: بیش از 4600 میلیارد دلار گردش بیمه‌ای در دنیا وجود دارد و تنها در سال 2002 صنعت بیمه دنیا حدود 52 میلیارد دلار تخلف داشت که رقم کمی هم نیست.
وی افزود: قطعا ما نیز با تخلفاتی مواجه می‌شویم و بیمه البرز هم تخلفاتی داشته که بیشتر در زمینه بیمه خودرو و بیمه درمان بوده که شکایت نیز شده است و در حال پیگیری در مراجع قضایی هستیم.
تاجدار خاطرنشان کرد: با فعالیت های بیمه مرکزی و از طریق اعمال کنترل سیستم های داخلی در خصوص استفاده از آی‌تی و سیستم سنهاب استعلام‌ها آنلاین خواهد شد و با پلیس نیز هماهنگ‌تر خواهیم شد تا گزارشهای تخلفات را به صورت آنلاین از آنها دریافت کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.