کیش؛ جزیره‌ی بدون قطعی برق

کیش؛ جزیره‌ی بدون قطعی برق

با محوریت حوزه معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، دو شرکت" آب و برق" و "ماهتاب" برای تبادل انرژی، رفع کمبود برق و جلوگیری از قطعی آن در جزیره کیش از طریق راهکارهای علمی و فنی به توافق رسیدند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و با پیگیری معاونت عمرانی و زیربنایی این سازمان، شرکت آب و برق و شرکت ماهتاب طی جلسه ای که در 14 مرداد 1402 در دفتر مدیرزیربنایی معاونت عمرانی این سازمان برگزارشد؛ درخصوص تبادل 15 مگا وات برق از شرکت ماهتاب کیش و کاهش فشار بر روی مولدهای نیروگاه شمال به توافق رسیدند. 

مشکلات پیش آمده در خصوص قطعی های برق در جزیره کیش موجب شد معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با دعوت از مدیران عامل دو شرکت ماهتاب و آب و برق زمینه لازم جهت بهره مندی از ظرفیت های تولید شرکت ماهتاب را فراهم و مشکلات حاصل از قطعی برق را مرتفع کند. 

منصور ملانوری مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه جلسه "تبادل انرژی بین دو نیروگاه" با اشاره به کمبود برق در شرکت آب و برق در فصل تابستان گفت: در این جلسه امکان تبادل انرژی و نیز شرایط فنی و تجهیزاتی پست های برق احداث شده ازسوی دو نیروگاه بررسی شد و مدیران عامل هر دو شرکت درخصوص مبنا محاسبه برق مصرفی و مسائل فنی به توافق رسیدند. 

وی با بیان این که افزایش ظرفیت تولید انرژی از شاخص های مهم پیشرفت و توسعه هر منطقه محسوب می شود؛ تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش طبق رسالت و اهداف خود این مهم را در اولویت قرار داده و مسوولیت ایجاد زیر ساخت ها و تأمین پایداری شبکه‌های برق را بر عهده دارد تا در صورتی که نیروگاهی نتوانست تأمین برق کند، از سایر نیروگاه‌هایی که در اختیار بخش خصوصی است؛ کمبود برق را جبران کند. 

مدیرامور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به روش‌هایی همچون ارزش آفرینی، ایجاد حس سودمندی و مطلوبیت درترویج مصرف بهینه برق افزود: با تغییر رفتار مصرف برق و تبدیل آن به یک رفتار ارزشمند از اتلاف انرژی جلوگیری و با اقدامات فرهنگی ضمن افزایش کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه تولید و مصرف برق دست پیدا می کنیم. 

بر اساس این گزارش، از آنجایی که جزیره کیش نسبت به سایر مناطق کشور و حتی مناطق معتدل آب و هوایی از کمترین قطعی و مشکل در عرضه انرژی برخوردار بوده است؛ در این جلسه از زحمات شبانه روزی نیروها و پرسنل متخصص دو نیروگاه که در شرایط سخت آب و هوایی جزیره کیش در تامین و پایداری انرژی و رفاه حال کیشوندان و گردشگران اهتمام می‌ورزند؛ توسط حوزه معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان قدردانی شد.  

بر اساس این گزارش ظرفیت تولید اسمی برق در شرکت آب و برق کیش در حال حاضر 270 مگاوات و ظرفیت عملی 175 مگاوات می باشد که با نصب و راه اندازی واحد جدید تولید، ظرفیت های عملی و اسمی به ترتیب 190 و 295 مگاوات افزایش خواهد یافت. 

همچنین ظرفیت تولید اسمی تولید برق در شرکت ماهتاب کیش 63 مگاوات و تولید عملی آن 48 مگاوات می باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.