اختصاصی/ حذف رگلاتور با ايجاد فضای رقابتی در صنعت بيمه

معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی عنوان کرد:

اختصاصی/ حذف رگلاتور با ايجاد فضای رقابتی در صنعت بيمه

معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی گفت: فرهنگ‌سازی اهمیت زیادی دارد. ما به عنوان رگولاتور نمی‌توانیم دستوری عمل کنیم. اگر فضای رقابتی حاکم شود و شرکت‌ها بتوانند زودتر سرویس و خدمات ارائه دهند، نیازی به الزام و رتبه‌بندی رگولاتور نخواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی بنیادی نائینی عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران، با اشاره به مراحل بلوغ در تحولات فناوری، اظهار داشت: هر موضوع تحولی در جایگاه خود دارای مدل‌هایی در سطوح مختلف بلوغ است و نمی‌توان گفت که ما به حد یقف می‌رسیم، زیرا با توسعه روزافزون فناوری، اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد.

وی به ظهور رمزارزها به عنوان نمونه اشاره کرد و افزود: آیا می‌توان تعامل شرکت‌های بیمه‌گر با بیمه‌شدگان از طریق رمزارزها را تصور کرد؟ فردا ممکن است چیز دیگری اتفاق بیفتد، بنابراین حد یقف یا توقف نداریم.

بنیادی نائینی در پاسخ به این سوال که کدام شرکت‌ها در صنعت بیمه برتری دارند، تأکید کرد: هر کدام از شرکت‌ها کارهای ویژه‌ای انجام داده‌اند. برخی شرکت‌ها با فلسفه بیمه‌گری دیجیتال مجوز گرفته‌اند. اما نکته مهم این است که باید همزمان عرضه و تقاضا را تحریک کنیم. نمی‌توان سیستم ارزیابی خسارت را آنلاین نکرد و عملیات بیمه‌گری را آنلاین انجام داد. همچنین نمی‌توان محصولات دیجیتال یا بیمه سایبری را نادیده گرفت و انتظار داشت که کل صنعت به سمت توسعه دیجیتال حرکت کند.

وی ادامه داد: در مبحث نوآوری باید همه جنبه‌ها شامل معماری محصول، فرآیند، مدیریت، بازاریابی و زیرساخت‌ها را در نظر گرفت. تلاش ما این است که تمام بازیگران را درگیر کنیم تا به نتایج خوبی برسیم. شرکت‌های بیمه‌ای که در نمایشگاه الکامپ امسال حاضر بودند مانند بیمه ایران، بیمه آرمان، بیمه سامان، بیمه نوین، البرز، پارسیان، در زمینه‌های مختلف نوآوری و تحول فعالیت داشته‌اند و از این منظر می‌توان قدرت‌بندی شرکت‌ها را مشخص کرد.

معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: فرهنگ‌سازی اهمیت زیادی دارد. ما به عنوان رگولاتور نمی‌توانیم دستوری عمل کنیم. اگر فضای رقابتی حاکم شود و شرکت‌ها بتوانند زودتر سرویس و خدمات ارائه دهند، نیازی به الزام و رتبه‌بندی رگولاتور نخواهد بود و شرکت‌ها خود این کار را به راحتی انجام می‌دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.