دستور استمهال وام مسکن مهر آسیب دیده در زلزله صادر شد

دستور استمهال وام مسکن مهر آسیب دیده در زلزله صادر شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: فعلا دستور استمهال وام‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت 2 سال صادر شده است و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت، البته در مدت 2 سال هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ؛ عباس آخوندی در جریان بازدید از واحدهای آسیب‌دیده سایت مسکن مهر اسلام‌آباد غرب در جمع مردم در رابطه با وام‌های مسکن مهر نیز افزود: پس از بررسی و ارزیابی واحدها مشخص می‌شود که کدام یک به تعمیرات جزئی یا کلی نیاز دارند و همچنین بلوک‌های آسیب‌دیده باید برچیده و بلوک‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار کرد: به دلیل اینکه فشاری به مردم وارد نشود این دستور را صادر کرده‌ام و پس از اینکه ارزیابی‌های دقیق صورت گرفت و میزان خسارات مشخص شد تصمیم دقیق و صحیح‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته برخی واحدها ارزیابی شده است و مشخص شد که چه اقداماتی برای هر واحد انجام شود.

وی خطاب به ساکنان مسکن مهر اسلام آباد غرب با بیان اینکه همه واحدهای شما بیمه بودند، گفت: پس قاعدتا باید به دنبال فعال کردن بیمه برویم تا برخی از خسارات وارده را از بیمه دریافت کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

آخوندی افزود: برای تمام واحدها پرونده تشکیل خواهد شد و در مورد آن پرونده اقدامات صورت می‌ گیرد.

وی در ادامه گفت: بنده به خوبی درک می‌کنم که شما در این مدت چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اید.

آخوندی افزود: من از زمان جنگ تحمیلی در این منطقه رفت‌و آمد داشته‌ام و به خوبی درک می‌کنم که در دوران جنگ این مردم چه سختی‌هایی را تحمل کردند اما این حادثه ناگوار زلزله که یک تقدیر الهی بود، موجب درد و رنج برای مردم این منطقه شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اولین بازدید خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان داشت: دفعه اول به همراه رئیس جمهوری از منطقه بازدید کردیم تا فرصتی برای تهیه برنامه بازسازی ایجاد شود و در حالی که نهادهای دیگر امداد رسانی بودند ما موظف به برنامه‌ریزی برای طرح بازسازی منطقه بودیم.

وی خطاب به مردم اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه اظهار کرد: مطمئن باشید که ما در کنار شما هستیم و به هیچ‌وجه شما را تنها نخواهیم گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه پس از بازدید از بیمارستان آسیب‌دیده امام خمینی (ره) اسلام‌آباد در جمع مردم زلزله‌زده سایت مسکن مهر این شهرستان حضور یافت و برای دومین بار از نزدیک در جریان اوضاع و شرایط موجود قرار گرفت.

مشارکت بنیاد مسکن هشت استان کشور در امر بازسازی سرپل ذهاب

قصرشیرین- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی از مشارکت بنیاد مسکن هشت استان کشور در امر بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله اخیر در سرپل ذهاب خبر داد.

مشارکت بنیاد مسکن هشت استان کشور در امر بازسازی سرپل ذهاب

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب ، اظهار کرد: کار آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق مختلف سرپل ذهاب آغاز شده است و کمتر از 2 ماه به اتمام می رسد.

وی بیان کرد: پس از پایان کار آواربرداری، بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله اخیر در سرپل ذهاب آغاز می شود.

وی گفت: سیاست ما این است که مکان استقرار موقت زلزله زدگان در حاشیه واحدهای مسکونی تخریب شده جانمایی شود تا مردم علاوه بر محافظت از ساختمان از دیگر امکانات رفاهی و بهداشتی نیز بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تصویب دولت ، برای احداث مکان های موقت در مناطق روستایی 30 و در مناطق شهری نیز 50 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود.

آخوندی اضافه کرد که آن چه مردم خودشان در بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده مصلحت می دانند انجام می دهیم و تا آخر همراه و در کنار زلزله زدگان هستیم.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و شهدای سرپل ذهاب که در جریان زلزله اخیر تخریب شده اند ، گفت: 2 گروه از مهندسان مجرب تشکیل شد تا دلایل تخریب بیمارستان و طرح بازسازی این واحدها را تهیه کنند.

وی گفت: همسو با اجرای این طرح، گزارش اولیه تهیه شد و گزارش نهایی نیز ظرف سه هفته آماده می شود تا بر اساس آن نسبت به بازسازی مراکز درمانی تخریب شده اقدام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.