کنترل 80 درصد قاچاق گوشی های تلفن همراه با طرح رجیستری

کنترل 80 درصد قاچاق گوشی های تلفن همراه با طرح رجیستری

یک‌شنبه, اکتبر 29, 2017 - 14:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح رجیستری برای مقابله با کالای قاچاق 80 درصد قاچاق گوشی های تلفن همراه کنترل می شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با ایرنا افزود: با جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق تلفن همراه سالیانه حدود 70 هزار میلیارد ریال صرفه جویی می شود.
وی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح رجیستری 90 درصد گوشی ها تلفن ‌های همراه بدون رعایت حقوق مصرف کننده و حقوق دولتی به صورت قاچاق وارد کشور می شد.
وی گفت: در طرح رجیستری اشخاص حقیقی و حقوقی می‌ توانند از مبادی قانونی مبادرت به واردات گوشی ‌های تلفن‌ همراه کنند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رجیستری از 2 سال گذشته مطرح بود ولی چون زیر ساخت های اجرای آن فراهم نبود از 28 مهر ماه امسال اجرایی شد.
وی با تاکید بر برخورد با اخلالگران و وارد کنندگان کالای قاچاق اظهار کرد: اجرای موفق طرح رجیستری همکاری و هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروی انتظامی، گمرک و سایر نهادهای مرتبط را می طلبد.
این طرح تلاش دارد بازار قاچاق تلفن های همراه را ساماندهی کرده و جلوی این معضل را برای همیشه بگیرد و به مردم کمک می کند از شیوه ورود گوشی های تلفن همراه به کشور آگاه شده و از خرید گوشی های وارداتی از مسیرهای غیررسمی خودداری کنند.
همچنین این طرح سبب می شود وارد کنندگان قانونی خدمات مطلوب پس از فروش را در اختیار مردم قرار دهند و کسی از نداشتن خدمات پس از فروش گوشی های تلفن همراه متضرر نشود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.