مخالفت واشنگتن با دسترسی ایران به فاینانس آمریکا

مخالفت واشنگتن با دسترسی ایران به فاینانس آمریکا

چهارشنبه, آوریل 6, 2016 - 12:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا گزارشهای اخیر مبنی بر تمایل واشنگتن برای فراهم کردن دسترسی ایران به سیستم مالی این کشور را رد کرد.

یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا گزارشهای اخیر مبنی بر تمایل واشنگتن برای فراهم کردن دسترسی ایران به سیستم مالی این کشور را رد کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، توماس شانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به قانونگذاران این کشور تاکید کرد که آمریکا همچنان تحریمهایش علیه تهران را حفظ خواهد کرد اما تایید کرد که وزارت خارجه تلاش می‌کند شرایط تحریم های مالی را برای بانکهای خارجی که بدنبال فعالیت در ایران هستند روشن کند.

شانون گفت: شایعات و اخباری که در مطبوعات درباره آماده شدن آمریکا برای برقراری مجدد دسترسی ایران به سیستم مالی این کشور منتشر شده‌اند واقعیت ندارد.

آمریکا و اتحادیه اروپا ماه ژانویه با اجرایی شدن توافق هسته که سال گذشته به امضا رسیده بود، تحریمهای مربوط به برنامه هسته ای تهران را لغو کردند.

با لغو تحریم ها دسترسی ایران به ده‌ها میلیون دلار دارایی بلوکه شده آزاد شد و این کشور امکان یافت صادرات نفتش را دو برابر کند.

اما واشنگتن تحریم های دیگر علیه تهران از جمله ممنوعیت استفاده از سیستم مالی این کشور را همچنان اعمال می‌کند. این مسئله باعث شده بانکهای اروپایی و سایر بانکهای بین المللی همچنان از احتمال نقض تحریمهای آمریکا واهمه داشته باشند و برای بازگشت به ایران مردد شوند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا و تا حدودی باراک اوباما رئیس جمهور این کشور این شکایات را مورد توجه قرار داده و اظهار کرده اند آمریکا به توافق هسته ای پایبند خواهند ماند اما این اظهارات منجر به نارضایتی کنگره و نگرانی نمایندگان آن از احتمال اعطای امتیازهای جدید به ایران شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد تا جایی که اطلاع دارد هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که به ایران اجازه داده شود از سیستم مالی آمریکا برای مبادلات به دلار استفاده کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.