مالیات استان‌ها گروه‌بندی شد

رئیس کل سازمان مالیاتی ابلاغ کرد::

مالیات استان‌ها گروه‌بندی شد

چهارشنبه, آوریل 27, 2016 - 10:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، بخشنامه جدید تفويض اختيار تعيين درآمد مشمول ماليات و ماليات عملکرد سال ۱۳۹۴ صاحبان وسايط نقليه مسافري، باري، ماشين آلات راهسازي و صنعتي را ابلاغ کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، مهدی تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه جدید تفويض اختيار تعيين درآمد مشمول ماليات و ماليات عملکرد سال۱۳۹۴ صاحبان وسايط نقليه مسافري، باري، ماشين آلات راهسازي و صنعتي در اجراي مقررات تبصره ۵ ماده ۱۰۰ قانون ماليات‌هاي مستقيم را به کلیه اداره مالیاتی در سراسر کشور ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: بنابه اختيارحاصل از تبصره ۵ ماده ۱۰۰ قانون مالياتهاي مستقيم مصوب اسفند ماه سال ۱۳۶۶ و اصلاحيه هاي بعدي آن و به منظور ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در تعيين درآمد مشمول ماليات صاحبان وسايط نقليه عمومي، به آن امور مالياتي/ اداره کل اجازه داده مي شود تا درآمد مشمول ماليات و ماليات عملکرد سال ۱۳۹۴ صاحبان وسايط نقليه عمومي موضوع بند (ج) ماده ۹۵ ق. م. م را با رعايت توصيه هاي زير و با نظر اتحاديه هاي مربوط تعيين و ماليات متعلقه را که قطعي خواهد بود وصول نمايد.
**گروه بندي استان‌ها**
استان‌هاي کشور با توجه به امکانات و شاخص هاي موثر و به لحاظ وضعيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و نيز شرايط جوي به گروه هاي زير تقسيم مي گردند :
گروه (۱) : استان تهران.
گروه (۲) : استان هاي آذربايجان شرقي، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، فارس، قزوين، گيلان، هرمزگان و مازندران.
گروه (۳) : استان هاي آذربايجان غربي، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزي، يزد، بوشهر و خوزستان.
گروه (۴) : استان هاي چهارمحال و بختياري، کرمانشاه، لرستان، ‌خراسان شمالي، کهگيلويه و بويراحمد و اردبيل.
گروه (۵) : استان هاي سيستان و بلوچستان ، خراسان جنوبي ، کردستان و ايلام.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.