راه اندازی سامانه متمركز اطلاعات مالیاتی كشور

راه اندازی سامانه متمركز اطلاعات مالیاتی كشور

پنج‌شنبه, آوریل 14, 2016 - 19:52 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سامانه متمركز اطلاعات مالیاتی كشور با تمركز روی مودیان بزرگ مالیاتی راه اندازی می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سامانه متمركز اطلاعات مالیاتی كشور با تمركز روی مودیان بزرگ مالیاتی راه اندازی می شود.
به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، علی طیب نیا در نشست بررسی مشكلات مالیاتی اصناف استان كرمان افزود: با راه اندازی سامانه متمركز اطلاعات مالیاتی به گونه ای اقدام می شود كه مداخله انسانی با مودیان به صفر می رسد و مودیان نخواهند دانست پرونده آنها در چه استانی در حال بررسی است.
وی بیان كرد: همه نهادهای مربوطه به این سامانه متصل می شود و بانك اطلاعاتی گسترده ای در این زمینه شكل می گیرد.
وی گفت: با راه اندازی سامانه متمركز اطلاعات مالیاتی كشور، فساد كاهش یافته و عدالت در سیستم مالیاتی كشور محقق می شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام تلاش ما این است كه هرچه سریعتر این سامانه به مرحله نهایی برسد.
وی تصریح كرد: ما به دنبال شركت های بزرگ هستیم و به لحاظ منطق اقتصادی صحیح نیست روی پرونده های كوچك متمركز شویم و باید به پرونده های بزرگ توجه جدی تری صورت گیرد.
طیب نیا افزود: معتقدیم در شرایط ركودی نباید به دنبال گرفتن مالیات اضافی باشیم و تلاش می شود بیش از مصوبه قانونی افزایش مالیات نداشته باشیم.
وی گفت: درصدد انتقال مالیات از بخش تولید به مصرف هستیم و در حال حاضر 40 درصد مالیات كشور از بخش مصرف دریافت می شود و در برخی حوزه ها هم هنوز این اتفاق رخ نداده است.
وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش با اشاره به اینكه در فرهنگ ما كسبه همواره جایگاه ویژه ای داشته اند افزود: در تحولات تاریخی كشور و نهضت هایی كه در كشور روی داده نیز كسبه در مبارزات نقش بسیار مهمی را ایفا كرده اند.
وی خاطرنشان كرد: بخش قابل ملاحظه ای از اشتغال كشور از طریق اصناف تامین می شود و این قشر در تامین نیازهای جامعه نقش مهمی را بر عهده دارد لذا وظیفه خود می دانیم كه مسائل و مشكلات مشاغل كشور به ویژه اصناف را بررسی و رفع كنیم.
طیب نیا گفت: در سال های اخیر توجه ویژه ای به اصناف شد و در قوانین پایه كشور، دولت موظف شد در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های خود از نمایندگان اصناف استفاده كند.
وی اظهار كرد: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مربوط به اصناف از نمایندگان اتاق اصناف استفاده می شود كه نمونه آن در تصویب لایحه صندوق مكانیزه فروش بوده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یكی از كاستی ها در روش علی الراس این است كه چون براساس اطلاعات درآمد و هزینه برآورد می شود امكان دارد تشخیص ما درست نباشد و بی عدالتی در دریافت مالیات رخ دهد.
وی گفت: مردم بیش از آنكه از میزان پرداخت مالیات ناراضی باشند از بی عدالتی در این حوزه ابراز نارضایتی می كنند بنابراین باید از بی عدالتی در حوزه مالیات جلوگیری شود.
طیب نیا افزود: برای حذف سیستم علی الراس اقدام شده و امیدواریم سیستم جدید از پایان سال جاری اجرایی شود.
وی بیان كرد: در سیستم جدید مالیاتی شكل اظهارنامه های مالیاتی تغییر می كند.
وی گفت: براساس شناخت از واحدهای صنفی، اظهارنامه های مالیاتی برای صاحبان واحدهای صنفی صادر می شود و مسئولان واحدهای صنفی در صورت عدم پذیرش این اظهارنامه باید اظهار نامه خود را تحویل دهند.
وزیر اقتصاد افزود: ایجاد ضرایب مالیاتی كه در همه استان ها و همه مشاغل یكسان باشد، امكان پذیر نیست.
وی خاطرنشان كرد: تنها شیوه ای كه به ایجاد عدالت مالیاتی كمك می كند استقرار سامانه مكانیزه فروش و خوداظهاری مودیان مالیاتی است.
وی تاكید كرد: همه باید سامانه مكانیزه فروش را داشته باشند و در این رابطه سعی شده از ابزار تشویقی استفاده شود.
استاندار كرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم در دولت تدبیر و امید با هدایت های رهبر معظم انقلاب، گشایش های خوبی در حوزه اقتصادی برای كشور ایجاد شود.
علیرضا رزم حسینی تاكید كرد: تمام تلاش خود را در این استان به منظور پهن كردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران به كار گرفته ایم و تلاش می شود روز به روز وضعیت بهتری برای سرمایه گذاری در استان كرمان ایجاد شود.
وی گفت: امیدواریم با همراهی، همدلی و وحدت خوبی كه در استان كرمان وجود دارد بتوانیم مسیر توسعه استان را به خوبی به پیش ببریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی كه دیروز (چهارشنبه) به كرمان سفر كرد امروز در آیین افتتاح كارخانه فولادسازی بردسیر و نشست مشترك ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری كرمان نیز شركت كرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.